خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در حالی به پروژه‌ای تاریخی در مرکز لرستان تبدیل‌شده که با گذشت ۱۹ سال شاهد روند لاکپشتی اجرای این پروژه در استان هستیم. توقف پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در جنب مصلای الغدیر این شهر پروژه‌ای است که می‌تواند بخشی از کمبودهای موجود در […]


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در حالی به پروژه‌ای تاریخی در مرکز لرستان تبدیل‌شده که با گذشت ۱۹ سال شاهد روند لاکپشتی اجرای این پروژه در استان هستیم.

توقف پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در جنب مصلای الغدیر این شهر پروژه‌ای است که می‌تواند بخشی از کمبودهای موجود در زمینهٔ فضای کتابخانه‌ای مرکز لرستان را رفع کند تا تکمیل این پروژه تبدیل به یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان شود.

اهمیت تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه آنجا روشن‌تر می‌شود که لرستان متأسفانه در زمینهٔ سرانه فضای کتابخانه‌ای در جایگاه مناسبی قرار نداشته و جزو استان‌های انتهایی جدول در میان استان‌های مختلف کشور محسوب می‌شود.

از سوی دیگر روند کند تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی تاکنون موجب شده انتقادات بسیاری از این وضعیت از سوی مردم و مسئولان استان مطرح شود، پروژه‌ای که مطابق برخی اظهارنظرها نزدیک به ۱۹ سال است مردم لرستان را معطل نگه‌داشته است.

پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد هرچند که به گفته برخی مسئولان عملیات اجرایی آن از سال ۸۵ شروع‌شده ولی کلنگ زنی این پروژه مهم مطابق اظهارات مسئولان طی سال ۸۰ صورت گرفته است.

پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصدی پروژه بعد از ۱۹ سال

فرشته طهماسبی مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان در این رابطه با بیان اینکه تکمیل این کتابخانه از مطالبات مهم مردم خرم آباد محسوب می‌شود اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه طی یک تا دو سال اخیر فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با وجود محدودیت‌های سرمایه‌ای و مالی که کل کشور با آن مواجه بوده طی دو سال گذشته اعتبارات خوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است افزود: این اعتبارات ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا کرده‌اند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان گفت: این پروژه بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وعده نوبخت برای اختصاص اعتبار

طهماسبی با تاکید بر اینکه موتورخانه و چیلر این کتابخانه تقریباً نصب و راه اندازی شده است تصریح کرد: با توجه به سفر «نوبخت» به لرستان، اعتباری برای این پروژه در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی، دستگاه بهره بردار است و اداره کل راه و شهرسازی مجری این پروژه است عنوان کرد: ما تمام توان و پیگیری خود را برای گرفتن و تخصیص اعتبار این پروژه به کار گرفته‌ایم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های لرستان بیان داشت: خبرهای خوبی رسیده و به زودی شاهد افتتاح این کتابخانه خواهیم بود.

به‌هرروی، وجود پروژه‌های کتابخانه‌ای نیمه‌تمام در لرستان نشان‌دهنده آن است که مسئولان اهتمام جدی برای حوزه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ندارند، عدم تخصیص اعتبارات این پروژه‌ها و یا تخصیص لاک‌پشتی اعتبارات آن‌ها موجب شده تا امید به بهره‌برداری از این پروژه‌های فرهنگی در بین مردم کاهش یابد. پروژه‌هایی که امروز دیگر به اثر باستانی تبدیل‌شده‌اند و باید اعتبار دیگری برای مرمت همان ساختمان نیمه‌کاره اختصاص داد.

خبرگزاری مهر با انتشار گزارش‌های متعدد بر ضرورت تکمیل این پروژه فرهنگی در مرکز لرستان تاکید کرده که برخی از این گزارش‌ها را اینجا، اینجا، اینجا و اینجا می‌توانید بخوانید.



Source link