به گزارش خبرگزاری مهر، سید موسی خادمی امروز دوشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طبق مدل‌های ارزیابی، استان لرستان تا کنون عملکرد موفقی در زمینه مقابله با کرونا داشته است که باید کمک کنیم این روند ادامه پیدا کند. وی اظهار داشت: با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی وجود […]



به گزارش خبرگزاری مهر، سید موسی خادمی امروز دوشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طبق مدل‌های ارزیابی، استان لرستان تا کنون عملکرد موفقی در زمینه مقابله با کرونا داشته است که باید کمک کنیم این روند ادامه پیدا کند.

وی اظهار داشت: با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی وجود ویروس جهش یافته انگلیسی در استان قطعی است و تاکنون ۲ نفر کرونای مثبت در این رابطه مشاهده شده که ضرورت دارد مراقبت‌ها را افزایش دهیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: پرریسک ترین استان در همسایگی خوزستان، به لحاظ تحلیلی لرستان است که باید سختگیری‌های لازم در برقراری ارتباط‌ها انجام شود.

خادمی تأکید کرد: فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مبادی ورودی استان خوزستان را به خصوص در رابطه با ورود خودروهای غیر بومی و کوچ پیاده عشایر با دقت کنترل کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، فقط در مناطق نارنجی و قرمز کشور ممنوعیت سفر به خصوص در ایام نوروز برقرار خواهد بود اما در لرستان نیز به دلیل پیشگیری از افزایش شیوع کرونا هیچ گونه خدماتی به مسافران ارائه نخواهد شد.

استاندار لرستان افزود: از مردم می‌خواهیم مراسم چهارشنبه سوری و سنت پنجشنبه آخر سال را با توجه به ممنوعیت‌ها در آرامستان های استان برگزار نکنند تا از این طریق به هم‌استانی ها آسیبی وارد نشود.

خادمی ضمن تقدیر از زحمات اعضای ستاد مقابله با کرونا و کادر درمان استان، گفت: با توجه به مشاهده شدن علائم وجود ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی در استان، از مردم می‌خواهیم بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند.



Source link