شیرزاد نجفی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه لرستان با توجه به کوهستانی بودن و شیب بالایی که دارد متأسفانه همه ساله با سیلاب‌های وحشتناکی در سطح استان مواجه هستیم اظهار داشت: در این راستا یکی از اقدامات مفید در چند سال اخیر اجرای طرح‌های آبخیزداری بوده است. وی عنوان کرد: […]



شیرزاد نجفی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه لرستان با توجه به کوهستانی بودن و شیب بالایی که دارد متأسفانه همه ساله با سیلاب‌های وحشتناکی در سطح استان مواجه هستیم اظهار داشت: در این راستا یکی از اقدامات مفید در چند سال اخیر اجرای طرح‌های آبخیزداری بوده است.

وی عنوان کرد: در سال ۹۷، اعتبارات خوبی در حوزه آبخیزداری اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۷، عملیات آبخیزداری در بیش از ۴۳۰ هزار هکتار از مساحت استان انجام شده بود افزود: در سه سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان اجرا شده است.

نجفی با تاکید بر اینکه در شهرستان‌های خرم آباد و پلدختر پروژه‌های عظیمی در حوزه آبخیزداری داشته ایم که نقش بسیار زیادی در جلوگیری از سیلاب‌ها داشته اند تصریح کرد: اخیراً ۷۰ میلی متر بارندگی در شهر خرم آباد داشتیم کمترین وقوع سیلاب را در رودخانه خرم رود را داشتیم.

وی بیان داشت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان توانسته ایم بیش از ۳۷۹ میلیون متر مکعب ذخیره آب را داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه علاوه بر کارهای آبخیزداری، عملیات بیولوژیک را هم در دستور کار قرار داده ایم ادامه داد: در این راستا توسعه فضای سبز، توسعه پوشش گیاهی را داشته ایم و امسال بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار اقدامات بیولوژیک، کاشت نهال، کاشت گیاهان دارویی، توسعه فضای سبز و… را داشته ایم.

نجفی با تاکید بر اینکه در سطح استان حدود شش نهالستان فعال داریم گفت: افرادی که علاقه مند هستند می‌توانند به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها مراجعه و نهال مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت کنند.



Source link