مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: پرداختن به نقش زنان در دفاع مقدس و معرفی زنان شهیده و جانباز به نسل امروز بسیار حائز اهمیت است و در مراسم‌های بزرگتر در قالب یک کارگروه برنامه‌های منسجم‌تری در سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ناهید پرویزپور ظهر امروز در یادواره لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز با بیان اینکه یاد و خاطره ۸۷۴ شهیده و جانباز زن لرستانی را گرامی می‌دارم، اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند: زنان رهبران نهضت هستند و ما دنباله آنها هستیم و من شما زنان را به عنوان رهبر قبول دارم، این جمله معنای بسیار عمیقی دارد و نشان دهنده نقش زنان در تاریخ تحولات اجتماعی و سیاسی انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: زن مسلمان تربیت‌یافته در مکتب قرآن و اسلام است و به تاسی از بانوان صدر اسلام همچون فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب با عبور از مرزهای منیت شهادت در راه خداوند را به عنوان بالاترین کمال انسانیت می‌داند و به عنوان حیاط طیبه برای خود ارزش و اهمیت می‌دهد.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: اوج این مشارکت زنان را در دفاع مقدس و ابتدای پیروزی انقلاب دیدیم و اکنون به فراخور  مکان و زمان حضور زنان در جبهه مدافعان سلامت کاملا مشخص است و  زنانی داریم که در این عرصه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی و توجه به زنان شهیده و جانباز در گفتمان ادبیات دفاع مقدس از ضرورت زیادی برخوردار است که ما می‌توانیم از چند جنبه مدنظر قرار دهیم خاطر نشان کرد: نخست به واسطه ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت برای دختران نسل جوان و دوم نقش تربیتی که زن در خانواده دارد و تربیت جوانان انقلابی که مدنظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز هست و مهم‌تر از آن جنگ نرمی که دشمنان ما راه انداخته و به دنبال ایجاد شکاف نسلی هستند.
  
 پرویزپور عنوان کرد: پرداختن به نقش زنان در دفاع مقدس و  معرفی زنان شهیده و جانباز به نسل امروز بسیار حائز اهمیت است و در مراسم‌های بزرگتر در قالب یک کارگروه برنامه‌های منسجم‌تری در سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت.

انتهای پیام/




Source link