مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: معیشت محیط بانان از دغدغه های مهم سازمان حفاظت محیط زیست است.

مهرداد فتحی بیرانوند در نشست خبری مجازی با خبرنگاران که در گروه مدیران و رسانه های استان برگزار شد، اظهار داشت: برای موضوع امنیت محیط بانان در کشور اقداماتی صورت گرفته که لازم است تداوم یابد.

وی با بیان اینکه اقداماتی در راستای مسایل رفاهی، افزایش حقوق و… در دستور کار قرار دارد، افزود: اخیرا لایحه حمایت قضایی از محیط بانان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که برای محیط بانان اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه جلیقه های ضد گلوله، شوکر و تجهیزات دفاع شخصی میتواند برای امنیت محیط بانان مفید باشد، خاطر نشان کرد: این وسایل اکنون در اختیار محیط بانان است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی داریم، گفت: در زمینه نیروی انسانی نسبت به سایر استان ها وضعیت مطلوبی داریم اما از استاندارد های بین المللی دور هستیم.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: سازمان محیط زیست در صدد استخدام محیط بانان هستند و مقرر شده طی بازه ۱۰ ساله، هر سال۳۰۰ محیط بان به محوعه محیط زیست اضافه شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با بحث استفاده از تکنولوژی ها و سیستم های بروز، سطح حفاظت را در استان لرستان بالا ببریم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان ابراز امیدواری کرد که با کمک تشکل ها، دلسوزان محیط زیست و مردم، بخشی از کمبود ها در استان جبران شود.

سیده یاسمن موسوی نژاد

همچنین ببینید :
راه‌آهن دورود_خرم‌آباد ظرف یک‌سال ۱۲ درصد پیشرفت داشت