نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: باید با سرعت و دقت بیشتری موضوع توسعه و محافظت از پوشش جنگلی انجام شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در مراسم درختکاری که در دانشگاه لرستان برگزار شد به اهمیت و تاثیر درختان در زندگی انسان اشاره کرد و افزود: زندگی انسان وابسته به اکسیژن و تنفسی است که درختان انجام می‌دهند، در واقع درختکاری در حیات و تنفس انسان موثر هستند، در آیات قرآن و روایات نیز بارها از درختان نام برده شده است.

وی اظهار کرد: از پیامبر اکرم (ص) نقل است که «هر کسی درختی بکارد، خداوند در بهشت برای او درختی می‌کارد»، از طرفی یکی از کارهایی که جزو باقیات و صالحات است درختکاری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به منابع طبیعی و پوشش گیاهی استان گفت: باید این سرمایه ارزشمند که خداوند به استان ارزانی داشته را حفظ و توسعه بدهیم.

شاهرخی افزود: البته طی سال‌های گذشته با توجه به اعتباری که مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی در اختیار استان‌ها از جمله لرستان قرار داده فعالیت‌های خوبی در خصوص درختکاری و آبخیزداری انجام شده است، اما باید با سرعت و دقت بیشتری موضوع توسعه و محافظت از پوشش جنگلی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: جنگل‌ها و مراتع میراث گذشتگان است بنابراین از این نعمت و سرمایه محافظت کنیم، زیرا اگر گذشتگان پوشش جنگلی را تخریب می‌کردند امروز ما از این سرمایه‌های ارزشمند برخوردار نبودیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان بر حفظ کمی و کیفی پوشش جنگلی در استان تاکید کرد.

انتهای پیام/




Source link