به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فتحی بیرانوند در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به موضوع انباشت زباله در حریم شهرهای لرستان اظهار داشت: کارگروه پسماند بالاترین مرجع سیاست گذاری در ارتباط با بحث مدیریت پسماند در لرستان است. وی با بیان اینکه این کارگروه به ریاست معاونت عمرانی و دبیری محیط زیست برگزار می‌شود […]



به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فتحی بیرانوند در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به موضوع انباشت زباله در حریم شهرهای لرستان اظهار داشت: کارگروه پسماند بالاترین مرجع سیاست گذاری در ارتباط با بحث مدیریت پسماند در لرستان است.

وی با بیان اینکه این کارگروه به ریاست معاونت عمرانی و دبیری محیط زیست برگزار می‌شود افزود: مصوبات این کارگروه برای همه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها لازم الاجرا است و در صورت سرپیچی به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان بیان داشت: لرستان دارای طرح جامع مدیریت پسماند است و متأسفانه در عملیاتی شدن آن از سوی شهرداری‌ها ضعف زیادی وجود دارد.

فتحی بیرانوند با تاکید بر اینکه طبق قانون و بر اساس طرح مدیریت جامع پسماند فقط ۲۰ درصد از زباله‌ها باید دفن و ما بقی باید بازیافت شوند گفت: متأسفانه این امر در لرستان اجرایی نمی‌شود و در این ارتباط ما با چالش‌هایی مواجه هستیم و با شهرداری‌ها در رابطه با پسماندهای شهری مشکلاتی داریم.

وی ادامه داد: گزارش‌ها در این رابطه با کارگروه پسماند ارائه می‌شود و شهردارانی که در این راستا کوتاهی کرده‌اند مورد برخورد قرار می‌گیرند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با تاکید بر اینکه تا کنون شش نفر از شهرداران لرستان را به دلیل کوتاهی در پسماندها به مراجع قضائی معرفی کرده‌ایم ادامه داد: این نظارت‌ها همچنان ادامه دارد.

فتحی بیرانوند عنوان کرد: موضوع ساماندهی پسماندها در بسیاری از شهرها تا حدودی مرتفع شده اما تا رسیدن به شرایط ایده آل و اجرایی شدن مصوبات تفکیک زباله از مبدا، انتقال زباله‌ها، چگونگی دفن و بازیافت فاصله داریم و متأسفانه بسیاری از شهرداری‌ها به بهانه کمبود بودجه اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند.



Source link