نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: انتخابات خرداد ۱۴۰۰ از سرنوشت سازترین انتخابات در چهار دهه گذشته است و نیازمند حضور حداکثری مردم در هر دو انتخابات هستیم.


به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه از خداوند بخواهیم در این ماه رجب و به دنبال آن ماه شعبان بتوانیم در گروه متقین باشیم و همه را به پرهیزگاری دعوت می‌کنم اظهار داشت: ماه بهمن و اسفند و مقارن شدن با ماه رجب و شعبان سبب می‌شود، مناسبت‌های زیادی داشته باشیم که در صدر آن مبعث رسول ۲۷ رجب است و روز سه‌شنبه شهادت امام موسی کاظم و روز بیست اسفند وفات حضرت ابوطالب است و مناسبت‌های گوناگون دیگری نیز داریم. 

وی با بیان اینکه پیام نخست عید مبعث دعوت مردم به تربیت اخلاقی و فضائل اخلاقی است گفت: فصائل اخلاقی در هر جامعه‌ای حاکم شود سبب سلامت جامعه می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امروز جامعه بشری، امت و ایران اسلامی به این تربیت اخلاقی نیازمند است، بیان کرد: تربیت اخلاقی، جامعه اسلامی را به قله‌های فصائل، مکارم و ارزش‌های دینی، اسلامی و انسانی می‌رساند؛ فضیلت‌هایی مانند عدالت، شجاعت،عفت، پاک دامنی، حیا، مواسات، انفاق، شرافت و عزت نیاز جوامع بشری و امت اسلامی است پس ما باید به سمت این قله حرکت کنیم و از حرص، طمع، درخواست‌های طغیان‌گر، حسادت و سوءظن دور شویم.
  
وی گفت: دومین پیام عید مبعث تربیت قانونی است که به معنای عمل به احکام اسلامی است و تا وقتی درباره آموزه‌های الهی فقط در لفظ سخن بگوییم و به آن عمل نکنیم دشمن درونی و بیرونی بر ما حاکم می‌شود و اگر عمل کنیم خداوند سریع الاجابت است و عزت و شرافت‌مندی را به ما هدیه می‌دهد.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: امروز قدرت‌های بزرگ مادی دنیا، ایران اسلامی شرافت‌مند و عزت‌مند را مانعی بزرگ برای اهداف شوم خود می‌دانند چون به همان اندازه که به احکام الهی عمل کردیم به همان میزان از عزت و شرافت برخوردار شدیم.

وی بیان کرد: مبعث را باید به نگاه تربیت اخلاقی و قانونی ببینیم اگر این دو با هم بودند شاهد این همه پرونده قصایی نبودیم. 

شاهرخی بیان کرد: پیامبر اعظم(ص) ۱۰ سال حکومت کرد و در این ده سال حرکتی را در تاریخ بشریت ایجاد کرد که تا برپایی روز قیامت ادامه خواهد داشت پس بهتر است ویژگی‌های زمان حکومت پیامبر را خوانده، تحلیل و بررسی کنیم.

وی افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس عملیات‌های بزرگ و موفقی  مانند خیبر و بدر را در اسفند ماه انجام دادند و شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب و تداوم آن  کردند. 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: عملیات خیبر در سال ۶۲ صورت گرفت و جزیره مجنون را با اصل غافل‌گیری با پل شناور هورالهویزه را به جزیره مجنون متصل کردند که پیامی برای دشمن ما بود که اگر قصد تقسیم ایران را داشته باشند به گونه‌ای عمل کردند که دشمن جاهل را آگاه کردند که نمی‌توانند. 

وی بیان کرد: در تاریخ جنگ در جهان دوران دفاع مقدس با اتکا به نوآوری‌ها و اصل” ما می‌توانیم” سبب شد نیروهای مسلح ما در جهت بازدارندگی دفاعی به آن حد برسد که مقام معظم رهبری با اتکا به این‌ها فرمودند دوران بزن در رو  تمام شده  است. 

شاهرخی گفت:  این خودباوری و اتکا به خویشتن و توکل به خدا در حقیقت پیامش به کشورهای محور مقاومت نیز صادر شد و امروزه محور مقاومت از زمین و هوا جواب دشمن خود را می‌دهند. 

وی عنوان کرد:رزمندگان لرستان در بدر و خیبر افتخارآفرینی کردند و این عزت و شرافت‌مندی امروز  کشور امتدادش به همان اتکا به خدا و نوآوری‌هایی بود که در آن زمان زده شد و راه شهدا را با صلابت ادامه دهیم. 

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه امروز روز درختکاری و منابع طبیعی است گفت:در آیات قرآن و روایات از درخت یاد شده است در لرستان نیز از نعمت‌‌های طبیعی  و مواهب خدادادی زیادی برخوردار است، یکی از آنها درخت بلوط است. 

وی بیان کرد: در داخل شهر درختان سر به فلک کشیده  وجود دارد که نیازمند افزایش است و گاهی یک اصل از این درخت‌های لرستان را نمی‌توان در جایی دیگر دید که جای شکر دارد. 

شاهرخی عنوان کرد: برخی سودجویان به طبیعت و منابع طبیعی آسیب می‌زنند که باید برای حفط محیط زیست، جنگل، مراتع و … برنامه مُدون چندین ساله داشته باشیم و از دانش اهل فن و گروه‌های مردمی استفاده کنیم و در توسعه محیط زیست، جنگل، مراتع،درخت و فضای سبز از سرمایه‌های مادی ، معنوی و ملی  و استانی استفاده کنیم. 

وی بیان کرد: حفظ و نگه‌داری درختان کهن‌سال در داخل شهر و بیرون شهرها اهمیت بالایی دارد و باید مانع فعالیت کسانی شد که در تخریب محیط زیست و منابع ملی ورود پیدا می‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه باید مانع فعالیت کسانی شد که با ویژه‌خواری، زمین‌خواری و کوه‌خواری می‌کنند، گفت: البته سازمان اراضی باید از تبدیل و تخریب اراضی جلوگیری کند و از حقوق کشاورزان در مقابل کسانی که به ناحق به این اراضی دست‌اندازی می‌کنند جلوگیری شود. 

وی گفت: دستگاه قضا نیز فعال است و با زمین‌خواران و کوه‌خواران و … برخورد لازم را به عمل خواهد آورد. 

شاهرخی تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی را در پیش رو داریم که دارای اهمیت بالایی است و انتخابات خرداد  ۱۴۰۰ از سرنوشت سازترین انتخابات در چهار دهه گذشته است. 

وی تاکید کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی همیشه از رویدادهای مهم بوده چون جمهوری اسلامی بر پایه رای مردم بوده و نیازمند حضور حداکثری مردم در هر دو انتخابات هستیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان  گفت: حضور در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی  به واسطه دشمن‌های داخلی و خارجی رای به سیستم سیاسی در کشور اسلامی است و مشارکت حداکثری مردم بر تصمیمات دشمنان خارجی ما تاثیرگذار  بوده است.

وی ادامه داد: نسبت به ویروس کرونا که در برخی از استان‌های ما که مدل جدیدی از آن دیده شده باید فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا در روزهای پایانی سال کسب و کار مردم بسته نشود. 

انتهای پیام/




Source link