به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فتحی بیرانوند در نشست مجازی با خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در رابطه با آلودگی رودخانه «تیره» شهر دورود اظهار داشت: امسال با توجه به مصرف بالای گاز در سطح کشور و با توجه به مصوباتی که از تهران ابلاغ شد، تمام واحدهای صنعتی، در راستای تأمین […]



به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فتحی بیرانوند در نشست مجازی با خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در رابطه با آلودگی رودخانه «تیره» شهر دورود اظهار داشت: امسال با توجه به مصرف بالای گاز در سطح کشور و با توجه به مصوباتی که از تهران ابلاغ شد، تمام واحدهای صنعتی، در راستای تأمین گاز خانگی مردم، موظف شدند که مصرف گاز خود را قطع و از سوخت‌های جایگزین استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در این راستا کارخانه سیمان دورود نیز با توجه به اینکه مصرف سوخت گاز بالایی را داشت، اقدام به مصرف سوخت جایگزین از جمله سوخت «مازوت» کرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با تاکید بر اینکه کارخانه سیمان متأسفانه اشکالاتی در رابطه با استفاده و انتقال مازوت به مخازن داشته است، افزود: همین امر موجب ایجاد نشتی در مسیر شده و حدود ۱۰۰ لیتر «مازوت» وارد رودخانه تیره دورود شده است.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: متأسفانه این نشتی «مازوت» به رودخانه، موجب تلفات آبزیان و همچنین آلودگی رودخانه «تیره» دورود شد.

وی با تاکید بر اینکه بلافاصله محیط زیست بعد از اینکه متوجه موضوع شد، ورود پیدا کرد و پرونده قضائی برای کارخانه سیمان تشکیل داد، افزود: کارخانه سیمان دورود به مراجع قضائی معرفی شده و در این راستا کارخانه مکلف به پاکسازی آلودگی‌های ایجاد شده، شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان تصریح کرد: خوشبختانه این آلودگی الان رفع شده و کارخانه سیمان هم ۵۰۰ میلیون ریال جریمه شده است.

فتحی بیرانوند گفت: در رابطه با کارخانه سیمان منتظر حکم قضائی هستیم و قطعاً هر چه حکم قضائی باشد ما اقدامات لازم خود را انجام خواهیم داد.

بنابر این گزارش طی هفته‌های گذشته، شاهد تلف شدن آبزیان و ماهیان رودخانه «تیره» شهر دورود بودیم،  خبرگزاری مهر در رابطه با این آلودگی گزارشی را منتشر کرد که آن را اینجا می‌توانید بخوانید.



Source link