مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان از افزایش نرخ‌های خرید تضمینی محصولات زراعی طی سال آینده خبر داد و گفت: اگرچه برخی نرخ‌ها دیرهنگام از سوی دولت اعلام شد، با این وجود شاهد افزایش محسوس نرخ تضمینی محصولاتی همچون کلزا و چغندرقند هستیم.


جواد طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به کشت محصولات زراعی در لرستان، اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم آبی سال جاری ۴۷ هزار و ۲۷۳ هکتار و گندم دیم ۱۹۵ هزار و ۲۰۰ هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت کلزا نیز ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار است که ۲ هزار و ۵۰ هکتار آن آبی و ۱۰۰ هزار هکتار آن دیم می‌باشد.

مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان، سطح زیر کشت جو دیم در استان را ۱۱۶ هزار هکتار و این میزان کشت را برای جو آبی ۷ هزار هکتار عنوان کرد.

طهماسبی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود طی سال آینده ۳۹۰ هزار تن گندم تولید شود که از این میزان برای ۳۶۰ هزار تن خرید تضمینی درنظر گرفته شده، ضمن اینکه برآورد خرید برای محصول کلزا ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.

وی از افزایش نرخ‌های خرید تضمینی محصولات زراعی طی سال آینده خبر داد و گفت: اگرچه برخی نرخ‌ها دیرهنگام  از سوی دولت اعلام شد، با این وجود شاهد افزایش محسوس نرخ تضمینی محصولاتی همچون کلزا و چغندرقند هستیم.

انتهای پیام/




Source link