به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شهیدی امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه علیرغم مشکلاتی که وجود دارد، مجموع صادرات و واردات کشور فراتر از ۶۰ میلیارد دلار شده است اظهار داشت: در حوزه معدن، توانسته‌ایم پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته باشیم. وی […]



به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شهیدی امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه علیرغم مشکلاتی که وجود دارد، مجموع صادرات و واردات کشور فراتر از ۶۰ میلیارد دلار شده است اظهار داشت: در حوزه معدن، توانسته‌ایم پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با وجود شیوع کرونا و رکود صنعت در دنیا، تولید فولاد در ایران افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ایران جز ۱۰ کشور برتر دنیا به لحاظ تولید فولاد است افزود: در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۳۱ میلیون تن فولاد در کشور ایران تولید می‌شود.

شهیدی با اشاره به اینکه با شرایط فعلی، نیازمند این هستیم که بین ۹۰ تا ۹۵ میلیون تن تولید سنگ آهن در کشور داشته باشیم افزود: با توجه به سیاست گذاری‌های صورت گرفته، مقرر شده که تا افق ۱۴۰۴، میزان تولید فولاد در کشور باید به ۵۵ میلیون تن برسد.

وی بیان داشت: در این راستا نیازمندیم که حدود ۱۶۰ تا ۱۶۵ میلیون تن استخراج سنگ آهن داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه میزان ذخیره فعلی سنگ آهن در کشور حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن است ادامه داد: اگر ما معدن جدیدی پیدا نکنیم، اگر میزان تولید فولاد کشور را از آن چیزی که هست افزایش ندهیم، حدود ۱۴ سال دیگر بیشتر سنگ آهن نداریم و بعد از آن با معضل بسیار بزرگی برای تأمین مواد اولیه و خام صنایع معدنی کشور مواجه می‌شویم.

شهیدی با تاکید بر اینکه در بحث مس هم اگر به مصرف فعلی خود نگاه کنیم، نهایتاً تا ۱۴ سال دیگر بیشتر نمی‌توانیم تولید محصولات مس را داشته باشیم گفت: در این راستا سازمان زمین شناسی در سیاست گذاری‌های خود تغییر ایجاد کرده است تا از مرحله سنتی گذشته به حالت مدرن برسیم.

وی تصریح کرد: با توجه به نوع کار در این سازمان، هدف این بوده که نگذاریم فاصله علمی ایران با کشورهای دیگر زیاد شود.



Source link