به گزارش خبرگزاری مهر، جواد طهماسبی امروز دوشنبه در سخنانی اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی ویژه لرستان هر ساله حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی به کشت انواع صیفی و سبزیجات اختصاص می‌یابد و از این سطح حدود ۶۵۰ تا ۶۷۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود. وی در خصوص توسعه کشت […]



به گزارش خبرگزاری مهر، جواد طهماسبی امروز دوشنبه در سخنانی اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی ویژه لرستان هر ساله حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی به کشت انواع صیفی و سبزیجات اختصاص می‌یابد و از این سطح حدود ۶۵۰ تا ۶۷۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

وی در خصوص توسعه کشت صیفی و سبزیجات و افزایش تولید گفت: به منظور صرفه جویی در مصرف آب، آبیاری به روش نوار تیپ و میکرو در دستور کار قرار دارد و درجهت تولید محصول سالم، ترویج استفاده از کودهای ریزمغذی از برنامه‌های اصلی و اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان به مشکلات و کاستی‌های فرآوری محصولات زراعی اشاره کرد و گفت: مشکلاتی مانند نبود مکان‌ها و انبارهای فنی و نبود کانتینرهای مخصوص باعث شده که محصولات این بخش به صورت تازه خوری مصرف شود.

طهماسبی در مورد توسعه صنایع تکمیلی و غذایی استان گفت: به دلیل کمبود صنایع تبدیلی در استان این محصولات به صورت خام فروشی مصرف می‌شوند یا اینکه به استان‌های همجوار عرضه می‌شود و از طرفی مقدار کمی از آنها در استان فرآوری می‌شوند لذا از سرمایه گذاران بمنظور سرمایه‌گذاری در این حوزه دعوت به عمل می‌آید.

وی یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان مجوزهای لازم را به سرمایه گذاران اعطا خواهد کرد تا بخشی از مشکلات رفع شود.



Source link