به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نیکبخت امروز یکشنبه در آئین قدردانی از کادر درمان و مدافعان سلامت لرستان با تقدیر از حماسه بی نظیر کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مبارزه بی امان با ویروس منحوس کرونا اظهار داشت: همچنین مدیرکل آموزش و پرورش از ابتدای شیوع کرونا تا کنون همیار، همراه و همکار […]



به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نیکبخت امروز یکشنبه در آئین قدردانی از کادر درمان و مدافعان سلامت لرستان با تقدیر از حماسه بی نظیر کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مبارزه بی امان با ویروس منحوس کرونا اظهار داشت: همچنین مدیرکل آموزش و پرورش از ابتدای شیوع کرونا تا کنون همیار، همراه و همکار دانشگاه علوم پزشکی لرستان بودند و همواره در تلاش برای حل مشکلات و مبارزه با ویروس منحوس کرونا در حوزه دانش آموزی حضوری فعال داشته است.

وی عنوان کرد: پزشکان، پرستاران و رؤسای بیمارستانها و مدیران بیمارستانها، پرسنل آزمایشگاه‌ها، کادر اتاق‌های عمل و بخش خدمات بیمارستانی همواره در مبارزه با ویروس منحوس کرونا شایسته تقدیر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه دوران سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و در حال گذراندن مراحل دشوار مبارزه با کرونا هستیم بیان داشت: تاکنون ۶۶ هزار بیمار کرونایی از ابتدای انتشار ویروس تاکنون شناسایی شده‌اند که بالغ بر هزار و ۳۰۰ نفر از هم استانی‌های عزیز جان خود را از دست دادند.

نیکبخت تصریح کرد: در این مدت بیماری کرونا برخی از کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در یک تلاش و جنگی نابرابر با ویروس کرونا، به شهادت رسیده‌اند و ویروس کووید ۱۹ ناشناخته و بسیار پیچیده است و همواره در حال تغییر است.

وی افزود: با این اوصاف با توجه به درصد ابتلاء به کرونا در کشور، با تلاش کادر درمانی لرستان درصد مرگ در این این استان پایین بوده و لرستان شاخص مرگ پایین‌تر از کشور را به خود اختصاص داده است و اینها همه مرهون مدیریت پر تلاش و جهادی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: با انقلاب تجهیزاتی که در دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ امکانات تشخیصی و آزمایشگاهی و دیگر امکانات مانند نصب دستگاه‌های «سی تی اسکن» در شهرستان‌های استان، دستگاه‌های «ام آر آی» و آزمایشگاه‌های «پی سی آر»، سونوگرافی و دهها خدمت تجهیزاتی و تخصصی، امروز را نمی‌شود از لحاظ تجهیزاتی حتی با سال‌های گذشته مقایسه کرد و برای تأمین سلامت مردم و خدمت به آنها همواره در آمادگی کامل به سر می بریم.

نیکبخت تاکید کرد: به زودی تمامی مطالبات پرسنل را تا حد الامکان پرداخت خواهیم کرد که این امر هم نسبت به سال‌های نه چندان دور دانشگاه علوم پزشکی لرستان کم نظیر است.



Source link