رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: جهاد کشاورزی در زمینه‌ی برندسازی، فرآوری و صادرات محصولات زراعی و باغی از سرمایه گذاران حمایت میکند.

اسفندیار حسنی مقدم در نشست خبری مجازی که در گروه مدیران و رسانه های لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در این زمینه، کار بایستی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شود لذا به جهت اینکه، این روند را تسهیل کنیم، ستادی تحت عنوان سرمایه گذاری با حضور کارشناسان خبره راه اندازی کردیم.

انجیر

وی افزود: سرمایه گذارانی که علاقمند به حوزه ذخیره سازی باغی، احداث سردخانه، بسته بندی و فرآوری و سایر موارد  هستند میتوانند به ستاد سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی لرستان مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: در زمینه محصولات باغی در منطقه پلدختر، باغات انجیر سیاه در حدود هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت داریم که سالیانه حدود ۲۰ هزار تن تولید میکنند.

حسنی مقدم با بیان اینکه انجیر سیاه پلدختر زودتر از انجیر ترکیه وارد بازار می‌شود، افزود: این انجیر هم برای مصرف تازه خوری مناسب است و خواص دارویی و ارزش غذایی نیز دارد.

وی با بیان اینکه مجوزهای لازم را برای صنایع تبدیلی اعم از بسته بندی انجیر، مارالاد انجیر، شکلات انجیر و… را اعطا میکنیم، تصریح کرد: در منطقه سیاب کوهدشت، در زمینه محصولات انار نیز حمایت لازم را انجام میدهیم.

انجیر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین به تولید گردو در منطقه الشتر و بروجرد و خرم آباد نیز اشاره کرد و گفت: لرستان در زمینه های مختلف کشاورزی و باغداری ظرفیت های عظیمی دارد که با راه اندازی صنایع تبدیلی زمینه‌ی صادرات این محصولات فراهم می‌شود.

حسنی مقدم به اعطای ۳۵ مجوز بسته بندی انواع حبوبات در لرستان اشاره کرد و گفت:در زمینه بسته بندی و فرآوری حبوبات دیم و آبی، «نخود و لوبیا» لرستان ظرفیت های خوبی دارد که ظرفیت جذب ۲۰ هزار تن حبوبات را دارند.

همچنین ببینید :
پیامدهای مخرب برنزه کردن پوست با استفاده از دستگاه در محیط‌های روبسته

وی عنوان کرد: حبوبات لرستان اگر به صورت بسته بندی وارد بازار شود، میتوانیم آنها به سایر کشور ها هم صادر کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: برای انجام این امورات مجوزهای لازم را اعطا و تسهیلات بانکی در اختیار سرمایه گذاران قرار میدهیم.

مصطفی باقری / قلم لر