روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پاسخ به یادداشت « از ساکی تا نیکبخت» نقدی بر عملکرد دانشگاه علوم پزشکی لرستان به قلم مهدی میرزاوند مدیر کانال گفتمان توسعه لرستان ذکر چند نکته را ضروری دانسته و جهت تنویر افکار عمومی منتشر می‌کنیم.

طرح تحول سلامت

یکم: در ابتدای یادداشت آقای میرزاوند با شیوه‌ای یک‌سویه و دفاع از شخصی برای نقد کردن شخص دیگری استفاده‌شده است، پاسخ به این سؤال کار سخت و پیچیده‌ای نیست چراکه عملکرد دو مدیر را می‌توان از اخبار و اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت رسمی یک سازمان استخراج و تجزیه‌وتحلیل کرد. پس برای بررسی عملکرد رئیس فعلی دانشگاه این اخبار و اطلاعات در وب‌سایت رسمی دانشگاه به سهولت در دسترس بوده و قابل‌بررسی است.

دوم: از کلنگ زنی و ساخت یک‌صد و هشتاد پروژه بهداشتی و درمانی سخن به میان آمده بود که این را به فال نیک گرفته و برای روشن شدن افکار عمومی باید گفته شود که این طرح توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در زمان دکتر هاشمی وزیر وقت بهداشت انجام شد و اکثر استان‌ها در همان سال‌های ۹۷ و ۹۸ پروژه‌هایشان به بهره داری رسید ولی متأسفانه در لرستان به خاطر واگذار کردن یک‌صد و هشتاد پروژه به دو پیمانکار توفیقی حاصل نشد و در اسفندماه ۹۷ در زمان مدیریت قبلی دانشگاه اکثر پروژه‌ها تعطیل یا با روند کندی پیش می‌رفتند که در مدیریت فعلی شتاب بیشتری گرفته‌اند.

سوم: از خرید ساختمان استانداری لرستان به قیمت ۳۴ میلیارد تومان سخن گفته بودید ای‌کاش اشاره می‌کردید که این ساختمان اکنون باگذشت چندین سال از خرید آنچه سودی برای دانشگاه و مردم لرستان داشته و دارد.

به نظر شما اگر همان پول که نقد و در اختیار دانشگاه بود برای ساخت بیمارستان نیایش و به قول شما بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی شهدای عشایر صرف می‌شد، این پروژه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده بود؟

چهارم: در خصوص پذیرش دانشجو در رشته‌های دستیاری گفته بودید: به اطلاع می‌رساند که دانشگاه و در طول ادوار گذشته در چهار رشته داخلی، جراحی، بیهوشی و اطفال دانشجو پذیرش کرده و طی مدیریت فعلی دانشگاه در رشته دستیاری قلب و عروق به آن‌ها اضافه و رشته زنان و زایمان هم مراحل کسب مجوز را طی می‌کند که امیدواریم به همین زودی شاهد پذیرش این رشته هم در دانشگاه علوم پزشکی لرستان باشیم.

پنجم: فراموش نکنیم که کلنگ پروژه‌های مانند بیمارستان امام رضا (ع) اعصاب و روان و یا بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نیایش در سال‌های پایانی دهه هشتاد بر زمین زده‌شده است و روال کار دولت در همه ادوار این بوده است که کلنگ یک پروژه در زمان یک مدیر بر زمین زده و روبان افتتاح آن توسط مدیر دیگری بریده می‌شود و به همین دلیل نمی‌توان بهره‌برداری از یک پروژه را از صفرتا صد به یک نفر نسبت داد.

همچنین ببینید :
تغییرِ معنادار با عزل عزتی! / انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

ششم: جناب آقای میرزاوند فراموش نکنیم دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بدهی بالغ‌بر هفت‌صد میلیارد تومان تحویل مدیر فعلی دانشگاه گردیده است علیرغم همه تنگناهای مالی دانشگاه به توفیقاتی دست پیداکرده که ذکر چند نمونه خالی از لطف نیست.

الف) در همین دوره کوتاه افزایش تجهیزات سرمایه‌ای دانشگاه از قبیل ام ار ای، سی‌تی‌اسکن، آنژیوگرافی دوم بیمارستان قلب خرم‌آباد، سونوگرافی و افزایش یک‌صد تخت icu در شهرهای استان اشاره کرد.

ب) در زمان همین مدیریت فعلی کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، مراکز غربالگری سرطان، فاز چهارم دندانپزشکی خرم‌آباد بلوک زایمانی شهرستان درود و بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین اورژانس غرب کشور در بیمارستان شهید رحیمی شهرستان خرم‌آباد افتتاح شدند.

ج) افزایش بیش از هشتاد متخصص و فوق تخصص به مجموعه کادر درمان در همین سال جاری که از بی‌سابقه‌ترین جذب‌های نیروی تخصصی به مجموعه دانشگاه بوده است.

دبه اطلاع می‌رساند تعداد ۸۱۳ نفر از رشته‌های بهداشتی، درمانی و پشتیبانی در طول یک سال گذشته به استخدام دانشگاه علوم پزشکی درآمده که همه افراد استخدام‌شده از طریق آزمون بوده و سعی بر آن شده این فرصت در اختیار همه افراد جویای کار و مرتبط با حوزه بهداشت و درمان قرار گیرد

هفتم: از مهم‌ترین عوامل نیروی محرکه هر سازمانی توجه به نیروی انسانی آن سازمان است که در مدیریت فعلی دانشگاه تلاش شده طلب کارانه پزشکان و پیراپزشکان از مدت‌زمان بیش از سیزده ماه به کمتر از پنج ماه برسد که همین باعث انگیزه کادر درمان شده و متخصصینی که تا پیش از تمایلی به خدمت در لرستان نداشتند هم‌اینک با فارغ بال در محروم‌ترین نقاط استان در حال خدمت هستم.

هشتم: باید به استحضار برسانیم که ماهیانه عددی حدود شش میلیارد تومان صرف هزینه تجهیزات و لوازم پزشکی برای مهار کرونا در استان می‌شود علاوه بر این جنگ فرسایشی که هرروز کادر بهداشت و درمان را درگیر خودکرده است.

در پایان باید یادآور شویم که حوزه سلامت پروژه‌ای نیست که با یک فرد آغاز و توسط همان فرد به پایان برسد.

 

دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان

جمعه هفتم آذرماه ۹۹