صبح امروز آیین افتتاح سایت امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان لرستان توسط دکتر همتی ریاست محترم جمعیت هلال احمر کشور انجام پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری قلم لر، این مراسم با حضور دکتر خادمی استاندار لرستان ، نماینده ولی فقیه در استان ، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ، رئیس هلال احمر استان و جمعی از مسئولین استان انجام پذیرفت.

استاندار لرستان در این برنامه ضمن عرض خیر مقدم حضور جناب آقای دکتر همتی و هیئت همراه ابراز امیدواری کرد که این حضور مایه خیر و برکت برای استان لرستان باشد.

دکتر خادمی در ابتدا یاد و خاطره دکترخدایی عزیز از دست رفته هلال احمر را گرامی داشت و گفت آن مرحوم انسانی بسیار پرتلاش بود که در جریانات مربوط به سیل و کرونا از خود گذشتگی های فراوانی انجام داد که ضمن گرامیداشت یاد آن مرحوم به خانواده ایشان نیز تسلیت عرض می نماییم.

استاندار لرستان با ابراز خرسندی از افتتاح سایت امداد هوایی هلال احمر در استان لرستان، گفت: خیلی خوشحالم که امروز یکی از کارهایی که در این دولت شروع شده و از نظر ضرورت جز کارهای مهم و لازم بود به دست جناب آقای دکتر همتی ریاست محترم جمعیت هلال احمر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با پر اهمیت خواندن این سایت گفت: استان لرستان به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد در بین چند استان حادثه‌خیز قرار دارد به خاطر وضعیت توپوگرافی، مستعد حوادث طبیعی زیادی از جمله سیل و زلزله است که مناطق کوهستانی و منطقه زاگرس عموما چنین مشکلاتی را دارند.

استاندار لرستان در خصوص اهمیت این سایت تصریح کرد: وجود این سایت و مرکز امداد هوایی که با همت دکتر همتی و تلاش همه مسئولان تکمیل خواهد شد به مرحله کامل خواهد رسید و به عنوان یک مرکز برای اقدامات فوری و واکنش سریع برای مقابله با حوادث احتمالی در این استان و استان‌های مجاور استفاده خواهد شد.

همچنین ببینید :
توقیف موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در سطح شهر خرم‌آباد

استاندار لرستان افزود: امروز یک بالگرد در این مکان مستقر می شود که جای تشکر و قدردانی دارد اما با توجه به ظرفیت بیشتر امیدواریم با تکمیل کار امکانات بیشتر و تعداد بیشتری از این بالگردها در استان لرستان مستقر کنیم و با این کار بتوانیم به مرکزی برای امداد رسانی به استان های همجوار نیز تبدیل شویم.

دکتر خادمی با تاکید بر تکمیل این طرح، گفت: امیدوارم با اختصاص سهم اعتبارات ملی کار را به نتیجه برسانیم و جا دارد از همه عواملی که در شروع و تکمیل کار نقش داشته اند از جمله مجموعه هلال احمر استان پیمانکاران طراحان و… به ویژه از عزیزان هلال احمر کشور که بخش عمده ای از منابع این طرح را تامین کرده اند تشکر کنم و امیدوارم هیچگاه حادثه ای در لرستان و استان های همجوار پیش نیاید تا به استفاده از اینگونه امکانات نیازمند شویم و درصورت اتفاق امیدوارم با حضور به موقع پاسخ کامل و شایسته را بدهیم و اجازه ندهیم مردم گرفتاری زیادی را متحمل شوند.

هلال احمر