مهمترین مصوبات جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در جلسه 15 آبان ماه 1399 اعلام شد.

به گزارش قلم لر، بیست و هشتمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شامگاه ۱۵ آبان ماه به ریاست سید موسی خادمی؛ استاندار لرستان برگزار و مهمترین مصوبات آن به شرح زیر اعلام شد:

۱ – مقرر گردید تیم های بازرسی متشکل از ادارات کل صمت، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و اتاق اصناف به صورت مستمر فعالیت های اصنافی را که بر اساس مصوبات ستادهای ملی و استانی را اعم از رستوران ها، باشگاه های ورزشی، کافی شاپ ها، قلیانسراها و … که می بایست تعطیل باشند مورد بررسی قرار داده و در صورت مشاهده تخلف، مراتب جهت برخورد قانونی به نیروی انتظامی اعلام گردد.

۲ – به استناد مصوبه ستاد ملی، کلیه اصنافی که در زمره گروه های شغلی ۴و۲،۳ قرار می گیرند در پنج شهرستان دورود، الیگودرز، دلفان، کوهدشت و پلدختر که دارای شرایط فوق بحرانی می باشند تعطیل و در دو شهرستان خرم آباد و بروجرد علاوه بر تعطیلی مشاغل گروه های ۴ و ۳ مقرر گردید کلیه پاساژ ها و مراکز تجاری تا ساعت ۱۷ عصر فعالیت داشته و از این ساعت به بعد تعطیل شوند.

۳ – با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، مصوب گردید کلیه بانک های سطح استان، به مدت یک هفته تعطیل گردند.

۴ – مقرر گردید کلیه دفاتر ارائه خدمات الکترونیک، دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر ارائه خدمات قضایی، پلیس ۱۰+ و … به مدت یک هفته تعطیل گردند.

۵ – مقرر گردید کلیه ادارات سطح استان از پذیرش حضوری ارباب رجوع خودداری نموده و پیگیری امور ارباب رجوع به صورت غیر حضوری و تلفنی انجام شود. همچنین کلیه ملاقات های عمومی در ادارات تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.

همچنین ببینید :
پویش نذر خون شب‌های قدر در لرستان اجرا می‌شود

۶ – برگزاری هرگونه مراسم ختم و عروسی در سطح استان، مطلقا ممنوع بوده و در صورت برگزاری هرگونه مراسم متخلفین به مراجع قضایی معرفی می گردند.

۷ – مقرر گردید به مدت یک هفته دستگاه های اجرایی استان به جز دستگاه های خدمات رسان، با نظر مدیران کل حداکثر تا سقف ۵۰ درصد از ظرفیت کارکنان خود به صورت دورکاری استفاده نمایند.

۸ – مقرر گردید به منظور کاهش ترددهای غیر ضروری در سطح شهرهای استان، اتوبوس های خط واحد و همچنین سیستم حمل و نقل عمومی تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

۹ – مقرر گردید شهرداری خرم آباد و سایر شهرهای استان نسبت به جمع آوری بنرها و سازه آنها (داربست) و آگهی های ترحیم نصب شده در سطح شهر اقدام و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی گردند.

۱۰ – مقرر گردید پلیس راهور ضمن استقرار در مبادی ورودی آرامستان های سطح استان، نسبت به اعمال حداکثر جریمه برای خودروهای پارک شده در این محدوده ها و برخورد با افرادی که خلاف مصوبات ستاد استانی در مراسم تشییع و تدفین شرکت می نمایند، اقدام نمایند.