فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت:۴۹۱ بسیجی خواهر و برادر اعم از پزشک متخصص، فوق تخصص، پرستار و همچنین ۱۱۰ نفر پاسداران رسمی و سربازان که در این زمینه تخصص دارند به دانشگاه معرفی می‌شوند.

اعزام ۱۱۰ نفر از کادر درمانی سپاه لرستان به مراکز درگیر کرونا

سپاه لرستان
به گزارش قلم لر، سردار مرتضی کشکولی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایط شیوع کرونا قرار شد از کادر رسمی، بسیجی و سربازانی که تخصص لازم در حرفه پزشکی و پرستاری دارند به عنوان شیفیت جایگزین کادر درمانی معرفی شوند.

وی افزود: کادر درمانی حدود ۹ ماه است که در بیمارستان‌ها شبانه روز تلاش می‌کنند و این اقدام با هدف کمک بیشتر به کادر درمانی انجام می‌شود که در این راستا متخصصین در رشته‌های پرستاری و پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی می‌شوند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: در همین راستا ۴۹۱ بسیجی خواهر و برادر اعم از پزشک متخصص، فوق تخصص، پرستار و همچنین ۱۱۰ نفر پاسداران رسمی و سربازان که در این زمینه تخصص دارند به دانشگاه معرفی می‌شوند.

کشکولی تصریح کرد: این تعداد نیرو در سراسر استان آماده هستند تا در هر جایی که نیاز است به عنوان شیفت جایگزین در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خدمت کنند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت درمانگاه‌های سپاه بیان کرد: در سراسر استان برخی از درمانگاه‌ها به عنوان مرکز غربالگری برای تست گیری و برخی برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده اند تا در صورت نیاز تجهیز و مورد استفاده قرار گیرند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان خاطر نشان کرد: همچنین دو سوله ورزشی در خرم‌آباد که دارای شرایط لازم هستند برای نقاهتگاه آماده شده و یا اینکه در صورت افزایش تعداد بیماران کرونایی، تجهیز شوند و از آنها برای بستری استفاده شود.

همچنین ببینید :
راه‌آهن دورود_خرم‌آباد ظرف یک‌سال ۱۲ درصد پیشرفت داشت

وی افزود: ظرفیت نقاهتگاه قبلی بین ۷۰ تا ۲۰۰ نفر بود که همچنان پابرجاست و افرادی که تمایل دارند، می‌توانند استفاده کنند؛ غربالگری و قرنطینه بیماران کرونایی از دیگر اقدامات سپاه برای کاهش شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال کرونا است و علاوه بر این موارد همه پایگاه‌های مقاومت به پایگاه سلامت تبدیل شده تا بتوانند علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه، در بحث گند زدایی و توزیع ماسک اقدام نمایند.

کشکولی با اشاره به کمک مومنانه گفت: کمک مومنانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ادامه داشته و همچنان ادامه دارد که در این مرحله قرار است کمک مومنانه به صورت جهیزیه، مسکن و اشتغال برای نیازمندان باشد و تلاش می شود تا حدود ۱۵ سری دیگر کمک مومنانه توزیع شود.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: رعایت فاصله، استفاده از ماسک، و سایر نکات بهداشتی می تواند بهترین راه پیشگیری از کرونا است.

  • منبع خبر : فارس نیوز