وزیر بهداشت گفت: ایمن‌ترین شرایط را برای آزمون‌ها در نظر می‌گیریم و به خانواده‌های کنکوری اعلام می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری قلم لر، دکتر سعید نمکی ، در ارتباط تصویری در شبکه اجتماعی خود گفت: به جوانان عزیزی که نگران وضع کنکور هستند و خانواده‌هایی که نگران جوانان‌شان هستند و کنکور دکتری، ارشد و یا ورود به دانشگاه دارند، سلام عرض می‌کنم. من به عنوان خدمتگزار و سرباز نظام سلامت که بزرگترین آرزویم حفظ سلامتی جوانان این مرز و بوم است، یکی از نگرانی‌های که به من منتقل شده بود بحث احتمال آلودگی افراد در شرایط برگزاری کنکورها بود.

نمکی گفت: از رئیس سازمان سنجش و همکاران در وزارت بهداشت دعوت کردیم. یکی از صحبت‌ها این بود که با توجه به اینکه کنکور دکتری پنجشنبه این هفته است و طراحان سؤوال را در قرنطینه نگه داشته‌اند و برای داوطلبان کنکور دکتری زمان تصمیم گیری کوتاه است و وقت و هزینه از دست می‌رود.

وی گفت: من از دوستان خواسته‌ام که به من اعلام کنند که با چه مکانیزمی می‌توانیم هم به داوطلبان و خانواده‌های آنها اطمینان بدهیم که کمترین آسیب را خواهند دید و هم اینکه از برگزاری این رقابت کشوری محروم نشویم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: باید بدانیم که احتمال اینکه از ۱۵ شهریور و اوایل پاییز، همزمانی کووید ۱۹ با آنفلولانزای فصلی داشته باشیم، یک بحث جدی است و نباید از آن غفلت کرد. طولانی شدن  آن ممکن است به حذف همیشگی این بحث در سال جاری منجر شود.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم سالم‌ترین و ایمنترین شرایط و رعایت پروتکل‌های فاصله گذاری اجتماعی را لحاظ کنیم.

نمکی تأکید کرد: به محض اینکه جلسه تمام شد و با توجه به تاکید رئیس جمهور در اولین فرصت مناسب به استحضار خانواده‌ها می‌رسانم که چه شرایطی را مناسب می‌دانیم برای برگزاری آزمون‌ها. اما این را بدانید که ما راضی به دغدغه هیچ عزیزی در این سرزمین نیستیم و خودمان را اولین مدافع سلامت تک تک شهروندان می‌دانیم.انتهای پیام

همچنین ببینید :
تیم داوری شهرآورد ۱۰۳ پایتخت مشخص شد