مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۶ هزار و ۹۲۱ واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا در این استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری قلم لر، علی آشتاب روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: این واحدها طی هماهنگی صورت گرفته با دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل با اشتغال ۹ هزار و ۲۸۹ نفر  برای دریافت  ۷۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک معرفی شدند.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، مبلغ این تسهیلات ۱۲ میلیون تومان به ازای هر شاغل بیمه شده برای کسب و کار های آسیب دیده و  ۱۶ میلیون تومان به ازای هر شاغل بیمه شده برای واحدهای تعطیل شده به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا می باشد که نرخ سود بانکی ان ۱۲ درصد بوده و تا آبان ماه سالجاری دوره تنفس دارند.
وی اظهار داشت: بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از کرونا که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامک دریافت کرده اند بایستی در سامانه کارا ثبت نام کنند چراکه پرداخت تسهیلات حمایتی به این مشاغل یکی از سیاست‌های مهم وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.
آشتاب ادامه داد:  بر همین اساس ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بوده‌اند که برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام  کردند و از تسهیلات مذکور بهره‌مند شدند.
مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان در خصوص واحدهای فاقد کد کارگاهی و بیمه افزود : ارسال پیامک دعوت این متقاضیان برای دریافت تسهیلات آغاز شده و طی مذاکرات صورت گرفته با دستگاه‌های مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاه‌های فاقد بیمه مورد بررسی و احصا قرار گرفته و مقرر شده لیست افرادی که هویت آنها احراز می شود و در حال حاضر فعال هستند  هرچه سریع‌تر ارائه شود.
 پیامک تایید خسارت برای ۲۵ هزار واحد ارسال شده و باید برای تکمیل مشخصات در سامانه ی کارا وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند که این واحدها دارای کارگر بیمه شده هستند.
 ۹ هزار و ۲۸۱ کارگر بیمه شده در استان نیز مشمول دریافت بیمه بیکاری شده اند.
به گزارش ایرنا و به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی لرستان ۶۰ هزار واحد استان به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده و متضرر شده اند که خسارت واحدهای اقتصادی و تولیدی استان بر اثر این ویروس یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.