مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه لرستان از برنامه‎های این شرکت برای افزایش ضریب نفوذ اینترنت همراه در نقاط مختلف استان خبر داد.

مدیرعامل مخابرات منطقه لرستان از برنامه‎های این شرکت برای افزایش ضریب نفوذ اینترنت همراه در نقاط مختلف استان خبر داد.

مهندس سید محمد قاسمی ظهر روز سه‌شنبه سوم تیرماه ۹۹ در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان با اعلام این خبر گفت: به منظور بالا بردن ضریب نفوذ اینترنت همراه بایستی ۷۵۰ دکل بی تی اس در استان وجود داشته باشد.

قاسمی با بیان این‏‎که در حال حاضر ۲۰۰ دکل بی تی اس کم‎تر از ظرفیت مورد نیاز داریم، اضافه نمود: طبق برنامه تعداد ۶۰ دکل بی تی اس تا پایان سال ۹۹ به ظرفیت دکل‏‌های موجود استان اضافه می‎شود که تاکنون ۳۵ مورد آن مصوب شده و تجهیزات آن به زودی وارد استان خواهد شد.

وی یادآور شد: ۴۰ مورد از دکل‌های بی تی اس در مناطق بیرون از شهرها برای ارائه خدمات به روستاییان، پوشش نقاط کور راه‌های مواصلاتی و هم‎چنین در مناطق گردشگری استان نصب خواهد شد.

مدیرعامل مخابرات منطقه لرستان هم‎چنین به مشکلات تلفن ثابت و اینترنت خانگی در برخی روستاهای استان اشاره کرد و گفت: روستاهای فاقد ارتباط در قالب پروژه USO توسط وزارت ارتباطات به خدمات مخابراتی، پستی و فن‏آوری اطلاعات متصل خواهند شد.

قاسمی با اشاره به این‎که در بحث تامین کابل‌های مخابراتی مشکلاتی وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه با توجه به این‎که طی ۱۰ سال گذشته بالای ۶۰ درصد کابل‎های روستایی سرقت شده است در حال حاضر با یک شبکه فرسوده و نابود روبرو هستیم.

مدیرعامل مخابرات منطقه لرستان به افزایش ضریب نفوذ شبکه فیبر نوری در استان نیز اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر پروژه فیبر نوری در مسیر خرم‎آباد به پلدختر در دست اجراست اما با تداخلی که در منطقه دلیج با شرکت لوله و مخابرات داشته‎ایم مشکلاتی در روند اجرایی این پروژه ایجاد شده است، در صورت همکاری شرکت مذکور می‌توانیم ظرفد کم‏‎تر از دو ماه آن را به اتمام برسانیم.

همچنین ببینید :
ثبت همزمان تصویر ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

وی تصریح کرد: از آنجا که مخابرات یک شرکت خصوصی است و بایستی به دنبال درآمد و سودآوری باشد، تنها استانی هستیم که میزان زیان دهی‌‌ها بیش‌تر از سودآوری‌هاست اما با برنامه‎هایی که داریم به سمت کاهش زیان دهی پیش خواهیم رفت.

گفتنی‌ست؛ امیر علی پناهیان و خانم ولی‌نیا به عنوان مدیر و کارشناس حوزه روابط عمومی و ارتباطات شرکت مخابرات منطقه لرستان نیز در این دیدار حضور داشتند