فرماندار دلفان در خصوص تعطیلی و شرایط معدن شن و ماسه روستای ((برخوردار)) توضیحاتی ارائه داد.
 حشمت بهمنی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر تعطیلی معدن شن و ماسه روستای برخوردار اظهار کرد: تعطیلی این معدن براساس هیچ حکم قضایی و یا مصوبه شورای تامین، دستور فرماندار و نیروی انتظامی نبوده است.

وی گفت: صاحب معدن هر زمان که بخواهد می‌تواند معدن را بازگشایی کند.

فرماندار دلفان افزود: ظاهراً این تعطیلی به در خواست و به نوعی واسطه‌گری یکی از افراد بوده و صاحب معدن می‌تواند از شخصی که این درخواست را کرده اقامه دعوی کند.

بهمنی با بیان اینکه فعالیت معدن شن و ماسه روستای برخوردار از ابتدا قانونی بوده و کلیه استعلامات قانونی را دارد، عنوان کرد: در شورای تامین مصوب شده که اگر بر اثر فعالیت معدن خسارتی برای اهالی آن منطقه ایجاد شده باید صاحب معدن آن را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: اینکه عده‌ای با تجمعات غیرقانونی اقدام به بستن راه کنند حرکتی نسنجیده است.

فرماندار دلفان گفت: اما نکته جالب این است که تاکنون حتی یک صفحه دادخواست و یا درخواست از سوی مردم معترض برای فرمانداری ارسال نشده لست.

بهمنی با بیان اینکه در حال حاضر اوضاع روستا آرام است، افزود: در رابطه با تجمعات گذشته تعدادی بازداشت شده‌اند که با وساطت برخی قرار است افرادی که در اعتراضات محرک نبوده‌اند ظرف روزهای آتی آزاد شوند.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: حدود سی نفر از بزرگان و‌ معتمدان روستا و شهرستان صورت جلسه‌‌ای را تهیه کرده‌اند که در آن به فعالیت معدن تا صدور حکم قضایی همچنین ممنوعیت هرگونه تجمعات غیرقانونی اشاره شده است.

همچنین ببینید :
راه‌آهن دورود_خرم‌آباد ظرف یک‌سال ۱۲ درصد پیشرفت داشت

شایان ذکر است هفته گذشته جمعی از اهالی روستای برخوردار خواستار تعطیلی معدن شن و ماسه در این روستا شده بودند و در این راستا تجمع اعتراض آمیز انجام دادند.

اهالی محلی معتقدند فعالیت معدن به محیط زیست منطقه آسیب جدی وارد کرده و انفجارهای صورت گرفته در معدن موجب آسیب دیدن منازل روستای مجاور شده است.

به گزارش خبرنگار فارس، محمدرضا صفی‌خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها از تعطیلی یک ماهه این معدن در راستای رفع مشکلات موجود و راهکار مناسب برای رفع مشکل خبر داده بود