مدیر کل امور مالیاتی از بخشودگی حرایم قابل بخشش خبر داد.

هادی ملکشاهی به استاد دستور‌العمل شماره ۲۰۰/۹۹/۵۰۹مورخ۲۰خرداد ۹۹ابلاغی سازمان امور مالیاتی از تازه‌ترین تسهیلات حمایتی فعالان اقتصادی در قالب بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی تا پایان سال جاری سخن گفت

ملکشاهی اذعان داشت: مودیان محترم می توانند در صورت پرداخت مانده بدهی (طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان دی ماه سال ۱۳۹۸) حداکثر تا تاریخ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ برای واحدهای تولیدی نود درصد(۹۰%) و برای سایر مودیان هشتاد درصد(۸۰%) از بخشودگی مالیاتی استفاده نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی، هادی ملکشاهی بیان کرد : چنانچه پرداخت مانده بدهی (طبق برگه قطعی ابلاغ شده از آغاز بهمن ۹۸ تا آخر خرداد ۹۹)حداکثر تا پایان تیرماه سالجاری صورت گیرد، مودیان مالیاتی مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی خواهند شد.

و در ادامه گفت : شرایط بخشودگی ۱۰۰ درصدی برای مودیانی فراهم است که نسبت به پرداخت مانده بدهی خود طبق برگه ابلاغ شده از تاریخ آغاز تیر ۹۹ حداکثر ظرف مدت یک ماه اقدام نمایند.

ایشان تأکید کرد :همچنین شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده (۱۶۹)مکرر قانون مالیاتهای مستقیم برای عملکرد سالهای ۹۱ لغایت ۹۴، پرداخت بدهی مالیات عملکرد آن سال می باشد.
ملکشاهی در ادامه یادآور شد: برای سال ۹۵ به بعد شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده (۱۶۹)قانون مالیاتهای مستقیم، ارسال فهرست معاملات هریک از سالهای مذکور می باشد.
ملکشاهی در ادامه گفت: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده پس از مهلت‌های تعیین شده به شرح بندهای فوق به ازای هر ماه دو درصد (۲%) از بخشودگی موضوع این ماده تا پایان سال کسر می گردد. وی در ادامه با اشاره به تبصره۲ این بخشنامه مهلت‌های تعیین شده در بندهای ذکر شده در این ماده به ترتیب تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۳۱، ۱۳۹۹/۰۵/۳۱ و دو ماه پس از ابلاغ برگ قطعی برای اشخاص با موضوع فعالیت ذیل تعیین کرد:

همچنین ببینید :
مصدومیت علیرضا بیرانوند جدی شد

۱- مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها،اغذیه فروشی‌ها;

۲- مراکز مربوط به گردشگری شامل: هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری

مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین راهی، موزه‌ها و زائرسراها
۳- حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی
۴- دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی
۵- مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی
۶- مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای
۷- مراکز تولید، توزیع وفروش صنایع دستی
۸- آموزشگاههای رانندگی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی

مدیر کل امور مالیاتی استان اذعان داشت: اعمال بخشودگی جرایم برای هریک از سنوات یا دوره‌ها در هر منبع با پرداخت بدهی قطعی آن سال یا دوره امکان پذیر می‌باشد. اما برای سال ۱۳۹۵به بعد شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده (۱۶۹) قانون مالیات های مستقیم، ارسال فهرست معاملات هر یک از سال‌های مذکور است.
همچنین مودیانی که بابت اصل مالیات و جرایم غیر قابل بخشش، فاقد بدهی می‌باشند و یا به واسطه معافیت‌های قانونی، مشمول جرایم عدم انجام تکالیف قانونی شده‌اند، حسب مورد از بخشودگی صد درصد (۱۰۰%) جرایم برخوردار خواهند شد.

ملکشاهی در پایان گفت: سقف بخشودگی جرائم قابل بخشش این دستورالعمل برای هردوره یا سال درهر منبع حسب مورد حداکثر تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال تعریف شده که‌ بخشودگی بیشتر حداکثر تا درصدهای تعیین شده در ماده مذکور و با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم
در حوزه اختیارات مدیریت تعریف شده است.

🔻روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان لرستان