بهسازی و ایمن سازی ورودی غربی استان در مسیر بروجرد به همدان و بخش اشترینان نیازمند جذب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

بهسازی و ایمن سازی ورودی غربی استان در مسیر بروجرد به همدان و بخش اشترینان نیازمند جذب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل راهداری لرستان:

به گزارش پایگاه خبری قلم لر، عباس شرفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در جلسه بررسی مشکلات حوزه راهداری شهرستان بروجرد که با حضور نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی و معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد در محل بخشداری اشترینان برگزار شد، گفت: در مسیر بروجرد به همدان در محدوده اشترینان در مجموع ۳۰ کیلومتر مسیر رفت و برگشت وجود دارد که برای بهسازی، بازسازی و نصب روشنایی در این مسیر بیش از ۳۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات عمده ترین مانع در اجرای پروژه ها است، اضافه کرد: در اعتبارات سال ۹۹ برای بهسازی مسیر بروجرد به اشترینان برنامه‌ریزی شده، اما اعتبار مورد نیاز تامین نخواهد شد که این مهم نیازمند پیگیری مستمر و جذب اعتبار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۷ میلیارد تومان قرارداد پروژه آسفالت در مسیر خرم‌آباد_بروجرد اجرایی شده است در مسیر بروجرد به اراک هم پیمانکاران فعال هستند که براساس آمار موجود بیشترین قرارداد بهسازی و آسفالت متعلق به این شهرستان است.

 وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده شناسایی نقاط حادثه‌خیز در دستور کار قرار گرفته که دو نقطه در مسیر اصلی شناسایی و برخی نیز بهسازی شده است.

‌ فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: برخی مناطق و مسیرهای دسترسی در شهرستان بروجرد از کمترین خدمات محروم هستند و امیدوارم با همدلی و همکاری بین بخشی در جهت خدمات رسانی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: نمایندگان استان و شهرستان برای دفاع از طرح‌های راهداری و خدمات‌رسانی حمایت می‌کنند و در این راه پشتیبان مدیران استانی و شهرستانی هستند.

مقصودی با اشاره به لزوم ایمن سازی محور بروجرد- بیرانشهر گفت: مسیر بیرانشهر_بروجرد از جمله مسیرهای پرتردد و جایگزین در جاده تهران به جنوب است که به دلیل برخی نواقص موجود، روزانه با تصادفات جاده‌ای همراه است که اصلاح و رفع برخی نقاط حادثه‌خیز می‌تواند موجب بهبود مسیر می‌شود.

رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد نیز گفت: بهبود و بازسازی مسیر ورودی استان از سمت اشترینان به عنوان یک مطالبه عمومی است که باید اصلاح و بازسازی شود.

وی افزود: ورودی‌های شهر بروجرد از شهرهای مختلف با ترافیک سنگین همراه است که باید ورودی‌های استان در شان مردم و براساس بار ترافیکی اصلاح شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان لرستان همچنین همراه با نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی از ورودی اشترینان، مسیرهای ارتباط روستایی منطقه آبسرده و جاده بیرانشهر_بروجرد بازدید کرد و نسبت به رفع مشکلات حوزه راهداری در منطقه قول مساعد داد.

در این جلسه و بازدید معاونان حمل و نقل و فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز حضور داشتند.

 

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟