مدیرکل راه وشهرسازی لرستان گفت: ۱۱ کیلومتر از چهار خطه ازنا- شازند انجام و برای نصب علائم تحویل راهداری استان شد.

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان گفت: ۱۱ کیلومتر از چهار خطه ازنا- شازند انجام و برای نصب علائم تحویل راهداری استان شد.

رضا خالقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محور ازنا-شازند به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان ازنا را به شهرستان شازند در استان مرکزی متصل می‌کند.

وی ادامه داد: حدود ۳۵ کیلومتر از این محور در استان لرستان و ۳۵ کیلومتر دیگر در محدوده‌ی راه‌های حوزه استحفاظی استان مرکزی قرار دارد.

خالقی گفت: عملیات چهارخطه این محور از سال ۹۱ و از محل اعتبارات استانی آغاز شد و تا سال ۹۶ از همین محل تأمین اعتبار می‌شد، به دلیل کمبود اعتبارات استانی و وقفه در پرداخت مطالبات پیمانکار پیشرفت قابل‌توجهی در بازه زمانی مذکور در پروژه حاصل نشد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در اداره کل راه و شهرسازی استان از سال ۹۶ به بعد این پروژه در قالب طرح ملی به شماره ۱۳۰۳۰۱۶۰۳۲ گرفته و روند تخصیص اعتبار تقویت و درنتیجه سرعت انجام پروژه تسریع شد.

خالقی بیان کرد: در حال حاضر ۷ کیلومتر ابتدای محور تا تقاطع پیر عباد بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کارهای باقیمانده شامل تکمیل زیرگذر باغموری، تکمیل زیرگذر پیرعباد و حدود ۲ کیلومتر آسفالت لایه دوم و یک کیلومتر آسفالت دو لایه هستند.

وی افزود: در محدوده‌ی پیرعباد تا مؤمن آباد به طول ۱۱ کیلومتر عملیات چهار خطه کردن به اتمام رسیده و در ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال این قطعه ۱۱ کیلومتری به اداره کل راهداری استان برای خط‌کشی و نصب علائم راهنمایی تحویل و زیر ترافیک عبوری قرار گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: با تکمیل ۷ کیلومتر ابتدایی یعنی از کیلومتر صفر در پل یاس تا زیرگذر پیر عباد که در سال ۹۹ انجام خواهد شد درمجموع ۱۸ کیلومتر از این محور پرحادثه به‌صورت چهار خطه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

خالقی عنوان کرد: ۱۷ کیلومتر باقی‌مانده در دو قطعه به دو شرکت پیمانکاری واگذار شده که با پیشرفت فیزیکی تقریبی ۴۰ درصد در دست ساخت است.

وی یادآور شد: اتمام این پروژه تأثیر بسزایی در کاهش سوانح رانندگی خواهد داشت.