با تلاشهای مسئولان وقت استان ، مجموعه پارک و دریاچه شاپوری بعنوان ظرفیت جدید رفاهی تفریحی گردشگری در سال ۹۶ به بهره برداری رسید .  این مجموعه جدید تفریحی در خرم اباد با طراحی که داشت رفته رفته می رفت تا با تجهیز و ساخت کامل به رقیبی جدی برای مجموعه زیباکنار و دریاچه کیو […]

 با تلاشهای مسئولان وقت استان ، مجموعه پارک و دریاچه شاپوری بعنوان ظرفیت جدید رفاهی تفریحی گردشگری در سال ۹۶ به بهره برداری رسید .

 این مجموعه جدید تفریحی در خرم اباد با طراحی که داشت رفته رفته می رفت تا با تجهیز و ساخت کامل به رقیبی جدی برای مجموعه زیباکنار و دریاچه کیو تبدیل شود .

 احداث این مجموعه در جنوب شهر خرم اباد برای شهروندان  یک ضرورت بود که مسولان بدرستی این ضرورت را در راستای توزیع عادلانه امکانات تفریحی و گردشگری در کنار اثری باستانی ایجاد نمودند. اما در حال حاضر این پروژه مهم نه تنها شتاب و پیشرفت قبل را ندارد بلکه بعلت بی توجهی و کم کاری متولیان ساخت ان شاهد به یغما و تاراج رفتن تجهیزات ناچیز نصب شده در ان هستیم.

 از عمده مشکلات و کمبودهای پارک شاپوری که باعث اعتراض شدید شهرندان و مراجعین به این پارک شده.  نداشتن روشنایی.عدم تکمیل پیاده روسازی اطراف دریاچه . به سرقت رفتن برخی نرده های نصب شده دریاچه . نبود برنامه در اجرای نورپردازی اثر باستانی پل شاپوری .عدم تجهیز مبلمان پارک .نبود امکانات رفاهی برای مردم . عدم اجرای ابنماهای داخل پارک علی رغم ایجاد زیرساخت مناسب، عدم ابیاری مناسب درختان اطراف دریاچه و احتمال خشکی انها . ورودی نامناسب و بد چهره و بدور از شان مردم و …….. می باشد.

 با رویت وضعیت این پارک فقط باید تاسف خورد که چرا این ظرفیت عظیم شهری که میتواند هم پذیرای جمعیت زیادی از شهروندان شود و هم به درامدی پایدار برای شهرداری تبدیل شود این چنین مورد بی مهری مسولان قرار می گیرد و این سوال در ذهن تداعی میشود چرا باید این چنین طرحی که با هزینه های کلان ایجاد شده بدین شکل در مراحل پایانی تکمیل باید به حال خود رها شود.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

 بهرحال معاونت عمرانی استانداری و شهردار خرم آباد بایستی پاسخگوی علت روند رکود تکمیل پارک شاپوری باشند و در اسرع وقت با بکارگیری سازوکار مناسب مراحل پایانی این طرح مهم را به سرانجام برسانند و به مردم هدیه دهند

 سید احمد موسوی