شهروندان از روز شنبه، 13 اردیبهشت‌ماه برای استفاده از متروی تهران و حومه باید از ماسک استفاده کنند و استفاده از ماسک به صورت الزامی است.

شهروندان از روز شنبه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه برای استفاده از متروی تهران و حومه باید از ماسک استفاده کنند و استفاده از ماسک به صورت الزامی است.

اعلام شده است ماسک‌ها نیز با قیمت مصوب در ایستگاههای مترو به فروش می‌رسند.

استفاده از ماسک در محیطهای عمومی شلوغ همچون مترو یک سیاست بهداشتی صحیح است که هفته‌ها قبل هم باید اجرایی می‌شد.

در بسیاری از کشورها همچون کره جنوبی استفاده از ماسک برای شهروندان هنگام ورود به محیط‌های عمومی اجباری شده است.

ماسک مانع پخش مستقیم قطرات مرطوب ناشی از عطسه، سرفه و صحبت کردن به دیگران یا به سطوح نزدیک محل فرد می‌شود و به همین علت براساس تجربیات بین‌المللی استفاده از آن به هنگام حضور فرد در مکانهای شلوغ توصیه مؤکد شده است.

حتی برای استفاده از اتوبوس‌های درون و برون شهری، تاکسی‌ها، مینی‌بوس‌ها و امثالهم بایستی استفاده از ماسک توسط رانندگان و مسافران، اجباری بشود.

فراموش نکنیم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آقای دکتر سعید نمکی هشدار داده است در پاییز و زمستان امسال، ممکن است دوباره شاهد شیوع همزمان دو بیماری کرونا و آنفولانزا همراه همدیگر باشیم؛ بنابراین نوعی

بازگشایی‌ها هم بایستی هوشمند باشند به این معنی که بازگشایی‌ها از نوع بی‌محابا نبوده و بازگشایی‌ها براساس رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی باشند.

متأسفانه تاکنون در کشورمان تعداد ۶ هزار و ۲۸ نفر به علت ابتلا به بیماری کرونا (COVID19) جان باخته‌اند.

در سراسر جهان نیز تاکنون تعداد بیش از ۳ میلیون و ۲۵۱ هزار نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا، بیش از یک میلیون و ۱۸ هزار نفر بهبود و بیش از ۲۲۹ هزار و
۸۰۰ نفر نیز جان باخته‌اند.

همچنین ببینید :
به حال شهر خرم‌آباد گریه‌ام گرفت

 شهرام شرفی