معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: کماکان اصل بر رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است .

 معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: کماکان اصل بر رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است .

به گزارش قلم لر، جلسه ویدئو کنفرانس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا استان به ریاست دکتر ثمینی برگزار شد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: طبق گزارشات واصله از دانشگاه علوم پزشکی آمارها حکایت از کنترل بیماری کرونا در استان دارد که نتیجه مجموعه اقدامات و همکاری های خوب مردم، صنوف، دست اندرکاران، کادر درمانی و سایر عوامل است .

دکتر ثمینی با اشاره به اینکه تصمیمات استانی به تبعیت از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است، اظهار داشت: طبق دستورالعمل های ابلاغی به ستاد استانی مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با توجه به در پیش بودن روز و هفته کارگر، هرگونه تجمعی که منجر به شیوع بیماری کرونا شود ممنوع است .

وی در ادامه تأکید کرد: برنامه ریزی آموزشی تحت عنوان شبکه شاد که برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است دربخش هایی که تحت پوشش نیستند، دستگاه های اجرایی مخابرات، زیرساخت و آموزش و پرورش مشکلات موجود را رفع کنند و ستاد مشارکت های مردمی با همکاری مردم و خیرین در زمینه تهیه تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت و خانواده هایی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارند اقدام کنند .

معاون استاندار با توضیح اینکه که کماکان اصل بر رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است، خاطر نشان کرد: در رابطه با حمل و نقل عمومی دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ابلاغی به فرمانداری ها و شهرداری های سراسر استان، تأکید بر رعایت اصول بهداشت فردی و استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در وسایل نقلیه عمومی دارد .

همچنین ببینید :
هشدار پلیس فتا در خصوص پیامک‌های جعلی ایام نوروز

دکتر ثمینی در پایان تصریح کرد: به منظور جمع آوری معتادان متجاهر با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط، این افراد طی چند روز آینده از سطح شهرها جمع آوری و پس از انجام تست بیماری کرونا، در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جهت درمان قرار گرفته و در غیر این صورت به نقاهتگاه ماده ۱۶ به منظور نگهداری و مراقبت منتقل می‌شوند .