جلسه ویدئوکنفرانسی دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار شد.

جلسه ویدئوکنفرانسی دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار شد.

به گزارش قلم لر، این جلسه که بیش از سه ساعت به درازا کشید صبح روز شنبه، ۲۳ فروردین‌ماه برگزار شد و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور (وزارت علوم) نقطه نظرات و دیدگاهها و پیشنهادات خود را درباره وضعیت دانشگاههای کشور با توجه به شرایط فعلی تعطیلی کلاسهای حضوری دانشگاهها بیان کردند.

در این جلسه که صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد وزیر علوم بر تقویت زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری همه دانشگاه‌‌های کشور برای گسترش آموزش‌های الکترونیک تأکید کرد.

دانشگاه تعطیل نیست بلکه فعالیت‌های آموزشی از هفته‌های گذشته به صورت الکترونیک شروع شده است و باید هرچه بهتر تداوم یابد.

کلاس‌ها نیز به صورت الکترونیکی برگزار می‌شوند و این روند متناسب با تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ممکن است در هفته‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.

وزیر علوم بر این نکته نیز تأکید کرد که باید تلاش شود یک سامانه مشترک الکترونیکی واحد در کشور برای آموزش‌های الکترونیک تهیه شده و برخی اقدامات جزیره‌ای و پراکنده پایان یافته و در قالب یک سامانه مشترک الکترونیکی تداوم یابند.

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور خواست نسبت به موضوع سال جدید یعنی جهش تولید، کارگروه‌هایی برای این مهم تشکیل دهند و دانشگاه‌ها نقش اثرگذارتری در این راستا در استان‌ها، مناطق و ملی ایفاء نمایند.

در این جلسه، رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، گزارش‌های خود درباره بسترسازی برای تقویت آموزش‌های الکترونیکی را ارائه کردند و همچنین، برخی موانع و مشکلات موجود هم بیان شد.

همچنین ببینید :
تیم داوری شهرآورد ۱۰۳ پایتخت مشخص شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد که همه باید تلاش کنیم همفکری‌ها برای عبور موفقیت‌آمیز از شرایط فعلی، بیشتر شود.

دکتر غلامی، تأکید کرد که در محل‌های کار (کارکنان) هرچه بیشتر، بایستی پروتکل‌های بهداشتی مبتنی بر فاصله‌گذاری هوشمند رعایت شود.

خبر: شهرام شرفی