میخواهم گریزی به اقدامات و شعارهایی که قرار بود خرم‌آباد را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کند بزنم.

میخواهم گریزی به اقدامات و شعارهایی که قرار بود خرم‌آباد را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کند بزنم.
در دوران هوشنگ بازوند استاندار سابق لرستان و یحیی عیدی بیرانوند شهردار اسبق، ایده‌های خوبی در خرم‌آباد در حال رونق بود که پس از رفتن این مدیران، شاهد از بین رفتن ایده‌ها و عدم اتمام پروژه هایی بودیم که این افراد پایه گذار آن بودند.

یکی از اقداماتی که موجب تازگی برای شهروندان شد، نورپردازی خیابان شهدای شرقی بود که امکان نداشت مسافران نوروزی و… از آن عبور کنند و چند دقیقه‌ای را برای عکس یادگاری صرف نکنند!

این پروژه قرار بود تا انتهای خیابان مطهری ادامه یابد اما با روی کار آمدن مسوولین جدید مدیریت شهری، ایده‌هایی که از قبل طراحی شده بود به فراموش سپرده شد!

نه تنها این پروژه ادامه نیافت بلکه به درستی هم از آن نگه‌داری نشد و شاهد معیوب شدن اکثر لامپ‌های این خیابان هستیم!

پروژه‌های دیگری همچو بام خاطره‌ها، بوستان آبشار طلایی، پارک شاپوری، باغ پرندگان، سراب شهوا و.‌‌.. از جمله پروژه‌هایی بودند که هنوز به اتمام نرسیده‌اند.

 

این پروژه‌ها میتوانستند سبب رونق گردشگری در استان شوند و شعار تبدیل لرستان به مقصد گردشگری را محقق کنند.

در حال حاضر شاهد این هستیم که برخی از پل هایی که در زمان سیل فروردین ۹۸ تخریب شد، با گذشت بیش از ۹ ماه از سیل فروردین اما هنوز که هنوز است اقدام قابل توجهی برای بازسازی و بهسازی آنها انجام نشده است.

از زیرگذر بهارستان هم نگوییم که علائم هشدار دهنده‌ای در آن وجود ندارد و کشته شدن یک نفر باعث شد شهرداری اوج هنر خویش را برای یک سرعت گیر که آن هم میتواند موجب تصادف شود، بکار گیرد! حال بماند که در هیچ زیرگذری در دنیا سرعت گیر نمیزنند!

پل آیت الله کمالوند هم که در سیل اخیر بخشی از آن تخریب شد، فقط شاهد خاک برداری‌هایی از آن بودیم و این پروژه عملاً متوقف شده و حتی ماشین آلاتی که در آن فعالیت میکردند نیز از آنجا رفته اند.

آقای شهردار؛ سخن‌های زیادی برای گفتن وجود دارد اما به همین مقدار بسنده میکنم اما باید آگاه باشیم که زخم‌های ورم کرده شهرمان در حال وخامت هستند و انتظار شهروندان از شما این است که تمام تلاش خود را برای اتمام پروژه‌های بازسازی سیل و همچنین سایر پروژه‌های عمرانی و گردشگری شهر بکار بگیرید.

سیده یاسمن موسوی/ پایگاه خبری قلم لُر