معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با اشاره به غربال روانشناختی بیش از 15 هزار سیل‌زده استان، گفت: از این تعداد، نتایج غربال 2 هزار و 75 سیل‌زده مثبت ارزیابی شد.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با اشاره به غربال روانشناختی بیش از ۱۵ هزار سیل‌زده استان، گفت: از این تعداد، نتایج غربال ۲ هزار و ۷۵ سیل‌زده مثبت ارزیابی شد.

ابتسام داشی با اشاره به اتمام عملیات غربالگری سیل‌زدگان لرستانی، اظهار کرد: بیش از ۱۵ سیل‌زده استان طی دو مرحله غربالگری روانشناسی شدند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، نتایج غربال ۲ هزار و ۷۵ سیل‌زده مثبت ارزیابی شد، ضمن اینکه افسردگی و اضطراب شایع‌ترین اختلال در بین سیل‌زدگان بود.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای به سیل‌زدگان استان همچنان ادامه دارد، افزود: در حال حاضر مرکز مشاوره دولتی در پلدختر راه‌اندازی شده که به سیل‌زدگان دارای اختلال روانشناختی به صورت رایگان مشاوره می‌دهد.

داشی بیان داشت: خدمات مشاوره‌ای تا زمان موردنیاز به سیل‌زدگان ارائه می‌شود، همچنان‌که درصدد هستیم این خدمات را تا پایان سه ماهه نخست سال آینده نیز تداوم بخشیم.

وی همچنین از برگزاری ۶ دوره آموزشی برای متخخصین حوزه مشاوره جهت ارتقای عملکرد از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با اشاره به ارائه خدمات مشاوره حضوری به سیل‌زدگان، تصریح کرد: خط تماس تلفنی ۱۴۸۰ نیز برای سایر شهروندان جهت دریافت مشاوره در ۲ شیفت صبح و عصر فعال است.

همچنین ببینید :
پویش نذر خون شب‌های قدر در لرستان اجرا می‌شود