دو باب مدرسه در شهرستان معمولان ،با مشارکت بانک دی و اداره کل نوسازی مدارس لرستان به بهره برداری رسید.

دو باب مدرسه در شهرستان معمولان ،با مشارکت بانک دی و اداره کل نوسازی مدارس لرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری قلم لر، این مراسم با حضور دکتر سهم دینی رئیس هیئت مدیره بانک دی ، قاسم ولی زاده معاون توسعه منابع استاندار لرستان، حسینی مدیر عامل شرکت عمران مسکن آباد دی ، خرم آبادی معاونت مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان لرستان، زینی‌وند مدیر کل آموزش و پرورش استان ، و تنی چند از مسئولین استانی ،در شهرستان معمولان برگزار شد.

حسینی مدیر عامل شرکت عمران مسکن آباد دی در این مراسم اظهار داشت: در کنار مردم بودن را در حادثه سیل از وظایف و افتخارات خود می دانیم و برای رفع مشکلات ناشی از سیل از هیچ کوششی دریغ نکرده و نمی کنیم.

وی افزود : مدارسی را که امروز شاهد افتتاح آن هستیم ظرف مدت زمان ۸۰ روز و با صرف اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ساخته شده است که البته این مدارس از محدود مدارسی هستند که با کمک های فرزندان شهدا ساخته شده است.

زینی وند مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز ضمن قدردانی از کلیه خیرین گرانقدر گفت : حضور خیرین ارجمند مدرسه ساز در آغازین روزهای وقوع سیل موجب دلگرمی و نوید بخش روزهای خوب بود که بحمدالله امروز شاهد یکی از آن روزها هستیم.

وی افزود : خیرین مدرسه ساز با اهدا ۲۱۴ میلیارد تومان برای ساخت مدارس در مناطق سیل زده کشور سهم عمده ای در بازسازی این مناطق ایفا کرده اند و البته دولت هم همین مقدار را برای ساخت مدارس در این مناطق اختصاص داده است.
زینی وند با اشاره به افتتاح مدارس سیل زده در مهرماه سال جاری خاطر نشان کرد : حادثه سیل باعث تخریب ۱۱۳ مدرسه و آسیب دیدن ۳۱۰ مدرسه شد که با همت و پشتکارمهندس حیدری مدیر کل نوسازی مدارس و کارکنان آن اداره کل تمامی ۳۱۰ مدرسه در ابتدای مهر تعمیر و علاوه بر آن ۳۱ پروژه با ۱۲۱ کلاس درس هم در هفدهم مهرماه تحویل آموزش و پرورش شد.

همچنین ببینید :
توقیف موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در سطح شهر خرم‌آباد

وی در ادامه گفت : از ۱۱۳ مدرسه تخریب شده ی از سیل نیز تا کنون حجم زیادی از آنها در دست ساخت است که تا پایان سال یک نوبت و با شروع سال تحصیلی آینده هم ، نوبت دوم احداث و در اختیار دانش آموزان قرار خواهند گرفت.
سهم دینی رئیس هیئت مدیره بانک دی در ادامه این مراسم افزود: نظام تربیت و آموزش از حساس ترین و کلیدی ترین نظامهاست و اهمیت آن برای همه ی دولتها بسیار زیاد است.

وی اظهار داشت : وظیفه بانک دی از بدو تاسیس حرکت در امتداد فعالیتهای آموزشی و پرورشی بوده است و ما این افتخار را داریم که اعلام کنیم که بر وظایف ذاتی بانکی به دانش آموزان ، نخبگان و در بخش چاپ و نشر کتاب و تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان مناطق محروم در کنار آموزش و پرورش بوده و هستیم.

سهم دینی بیان کرد: با همت همه همکاران توانسته ایم تا کنون ۳ مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه و ۳ مدرسه در مناطق سیل زده کشور ساخته و تقدیم دانش آموزان نمائیم .

در پایان این مراسم، هدایای اعم از کیف و دیگر لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان توسط بانک دی به دانش آموزان اهداء شد.