استاندار لرستان گفت: اولویت دولت، پرداخت خسارت‌ها به مردم سیل‌زده است. به گزارش خبرنگار قلم لر، سید موسی خادمی امشب در برنامه تیتر امشب شبکه خبر که با حضور تابش....

استاندار لرستان گفت: اولویت دولت، پرداخت خسارت‌ها به مردم سیل‌زده است.

به گزارش خبرنگار قلم لر، سید موسی خادمی امشب در برنامه تیتر امشب شبکه خبر که با حضور تابش رئیس بنیاد مسکن کشور برگزار شد، اظهار داشت: نوعی از خسارات وارده سیل، مربوط به زیرساخت‌ها، همانند راه‌ها و تاسیسات شهری، شبکه آب و فاضلاب و… بود.

خادمی افزود: مدت کمی است که منابع و اعتبارات لازم برای بازسازی و بهسازی تاسیسات خسارت دیده، تعیین شده است.

اختصاص ۸۰ میلیارد تومان به شهرداری خرم‌آباد

وی با بیان اینکه منابع موجود برای بازسازی تاسیسات خسارت دیده کمتر از نیاز ماست، تصریح کرد: برای شهرداری خرم‌آباد حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبارات اختصاص داده‌ایم.

استاندار لرستان به تخریب پل بهداری، اناری و آیت‌الله کمالوند خرم آباد اشاره کرد و گفت: بازسازی پل آیت الله کمالوند در حال اجراست و پل‌های بهداری و اناری در حال انتخاب پیمانکار برای اجرای عملیات پروژه هستند.

خادمی افزود: دیواره ساحلی رودخانه خرم‌آباد هم که بخش‌هایی از آن تخریب شده هم اکنون توسط شهرداری خرم‌آباد در حال بازسازی است و ما برای آن منابع لازم را اختصاص داده‌ایم.

اولویت پرداخت‌ها خسارت به مردم سیل‌زده 

وی با بیان اینکه دولت خسارت‌های مردمی را در اولویت نخست گذاشته است، خاطر نشان کرد: پرداخت خسارت جهت بازسازی تاسیسات و زیرساخت‌ها در اولویت دوم دولت قرار گرفت.

استاندار لرستان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم تا قبل از بارندگی‌ها جهت بازسازی و بهسازی تاسیسات خسارت‌دیده، به وضعیت بهتری برسیم.

خادمی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در سیل اخیر و در شهرستان خرم‌آباد کمتر ۱۰ واحد در خرم‌آباد به طور کامل تخریب شدتد، اظهار داشت: در جا سازی این منازل غیر ممکن است چون که در حریم رودخانه هستند.

همچنین ببینید :
هشدار پلیس فتا در خصوص پیامک‌های جعلی ایام نوروز

مشکل تامین زمین برای برخی از سیل‌زدگان

وی افزود: تامین زمین برای این واحدها مشکل بود چرا که قیمت زمین ویلایی در خرم‌آباد بسیار بالاست و ما از طریق مسکن مهر به آن‌ها واحد مسکونی تحویل خواهیم داد.

استاندار لرستان همچنین گفت: مابقی امتیازات همانند کمک‌های بلاعوض، وام معیشتی و… نیز به آن‌ها پرداخت شده است.

خادمی گفت: خوشبختانه در حوزه مسکن پیشرفت‌ها بهتر از بخش کشاورزی بوده است.

او افزود: بخشی از تجاری‌ها به اموال و دارایی‌ها برمی گردد که طبق قانون تا سقف ۴۵ میلیون تومان وام و تسهیلات پرداخت شد اما کسانی که مغازه و محل کسبشان از دست رفته باز ۱۵ میلیون وام و ۵ میلیون تومان بلاعوض که تا ۹۰ متر تا سقف ۱۵ میلیون بلاعوض پرداخت شده است.

عملکردها و مشکلات در مناطق سیل‌زده

استاندار لرستان گفت: اگر مغازه‌ای از بین رفته باشد و امکان بازسازی نیز نباشد زمین نیز برای ساخت مغازه داده می‌شود همچنین کسانی که زمینی با کاربری داشته باشند و زمین در حریم واقع شده باشد به دنبال این هستیم که از طریق تملک زمین و جایگزینی زمین مشکل را برطرف کنیم.

خادمی افزود: در روستاهایی که به طور کامل تخریب شده است زمین آماده شده و به مردم واگذار شده است. اعتراض ها در واگذاری زمین نیز از طریق مراجع قضایی برطرف شده است که ساخت و سازها به ترتیب انجام خواهد شد.

  • نویسنده : مصطفی باقری
  • منبع خبر : قلم لر، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبر