در بهار امسال 3 هزار و 670 مصدوم نزاع به پزشکی قانونی لرستان مراجعه کردند. به گزارش پایگاه خبری قلم لر، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین نزاع 3 هزار و 400 بود 8% افزایش‌یافته است.

در بهار امسال ۳ هزار و ۶۷۰ مصدوم نزاع به پزشکی قانونی لرستان مراجعه کردند.

به گزارش پایگاه خبری قلم لر، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین نزاع ۳ هزار و ۴۰۰ بود ۸% افزایش‌یافته است.

از کل مراجعین نزاع در ۳ ماه اول امسال ۲ هزار ۸۴۹ مرد و ۸۲۱ زن بوده‌اند.

بر اساس این گزارش در اردیبهشت‌ماه امسال آمار مراجعین نزاع ۱۳۱۴ نفر بوده که به نسبت مدت مشابه در اردیبهشت ۹۷ با هزار و ۷۰ نفر مراجعه‌کننده نزاع ۲۲% افزایش داشته است که این آمار نسبت به فروردین و خردادماه بیشترین افزایش را داشته است.

مراجعین نزاع به خاطر داشته باشند:

در بسیاری موارد مشاهده می‌شود که افراد آسیب‌دیده در نزاع و یا تصادفات جرحی با همان ظاهر خون‌آلوده و پیش از مراجعه به مراکز درمانی، برای تعیین خسارت به پزشکی قانونی مراجعه و تصور می‌کنند با چنین وضعیت ظاهری خسارت بیشتری به آنان تعلق می‌گیرد.

حال‌آنکه مراجعه به پزشکی قانونی قبل از دریافت خدمات اولیه درمانی هیچ تأثیری در تعیین خسارت ندارد و آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی قرار می‌گیرد نوع جراحت است.

همچنین باید افزود که دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

همچنین ببینید :
مصدومیت علیرضا بیرانوند جدی شد