احمد مرادپور،از اردیبهشت ماه 97 تاکنون که در روزهای میانی مردادماه 98 هستیم معاون عمرانی استاندار لرستان بوده است.

احمد مرادپور،از اردیبهشت ماه ۹۷ تاکنون که در روزهای میانی مردادماه ۹۸ هستیم معاون عمرانی استاندار لرستان بوده است.

نامه‌ای در فضای مجازی منعکس شده است که به جای مرادپور، معاون اقتصادی استاندار لرستان، گودرز امیری با حفظ سمت معاون اقتصادی استاندار لرستان و البته همزمان تحت عنوان سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان، پایان مأموریت کاری نیروهای شهرداریها و سازمان همیاری را در معاونت عمرانی استانداری لرستان امضا کرده است. آیا این گویای برکناری مرادپور است؟ که چند روز پیش به اتهام تخلفات اقتصادی و مالی، ابتدا بازداشت و سپس با قرار قانونی وثیقه، آزاد شد و دادگستری استان لرستان هم اعلام کرده است که تحقیقات در مورد پرونده همچنان ادامه دارد.
وضعیت سیاوش سپهوند هم همین گونه است؛
امروز یکشنبه، ۱۳ مرداد ۹۸ در برخی فضاهای مجازی استانی منعکس شد که فرماندار پیشین سلسله، قدرت‌اله فلاح‌نژاد به عنوان مدیر امور شهری و شوراهای استانداری لرستان منصوب شده است.
سیاوش سپهوند نیز چند روز پیش به اتهام تخلفات اقتصادی و مالی بازداشت و سپس به قید قرار قانونی وثیقه آزاد شد.
وی از اواخر مهرماه ۹۷ تاکنون سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری لرستان بود.
امیدوارم اگر قرار است جناب امیری به صورت دائم در منصب معاونت عمرانی استانداری لرستان خدمت نمایند وضعیت معاونت اقتصادی نیز سریعتر تعیین تکلیف شود و شخصی که دارای اطلاعات، تخصص و تجربه کافی دانشی و عملیاتی مرتبط با حوزه اقتصادی باشد به عنوان معاون جدید اقتصادی استاندار لرستان منصوب شود (در صورت تحقق فرض انتقال دائم جناب امیری به معاونت عمرانی) و اینگونه نشود که دوران سرپرست گرایی و تداخل این دو منصب در دستان یک نفر (معاونت اقتصادی و معاونت عمرانی) نیز طولانی بشود.
از چند ماه پیش به این سو، هم معاونت سیاسی استانداری لرستان و هم معاونت توسعه منابع انسانی استانداری لرستان به صورت سرپرست‌گرایی مدیریت می‌شوند که مدیریت ارشد محترم اجرایی استان، می‌بایست یک برنامه و استراتژی روشن و مشخص کاری در حوزه تغییرات احتمالی انتصابات داشته باشد.
برخی فرمانداریهای استان همچون دورود، پلدختر و کوهدشت نیز در وضعیت سرپرست‌گرایی هستند و البته بخش دیگری از مناصب که چنانچه گفتم مدت سرپرست‌گرایی نباید طولانی شود؛ زیرا مانع برنامه‌ریزی دقیق مدیریتی و کاری است.
روشن است در استانی که نرخ بیکاری آن بیش از ۱۶ درصد است و استانی کمتر توسعه‌یافته محسوب می‌شود هم حوزه کاری معاونت اقتصادی استانداری لرستان و هم حوزه عمرانی استانداری که حوزه‌ای زیرساختی اند از جمله حوزه های استراتژیک و مهم از نظر داشتن برنامه‌های مدت‌دار اقتصادی، عمرانی‌ و زیرساختی‌اند.
این دو حوزه مهم هر دو حوزه‌هایی تخصصی، فنی و اثرگذار در بحث برنامه‌های توسعه‌ اقتصادی استان، محسوب می‌شوند و به همین علت تخصص گرایی در این دو حوزه کاری، اهمیت فراوانی دارد.

همچنین ببینید :
قتل یک نفر بر اثر تیراندازی افراد ناشناس در الشتر
  • نویسنده : شهرام شرفی / صاحب‌قلم لرستان