عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سیاست‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و ساخت مسکن ترغیب شده و خرید مسکن جذابیت اقتصادی نداشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سیاست‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و ساخت مسکن ترغیب شده و خرید مسکن جذابیت اقتصادی نداشته باشد.

به گزارش قلم لر، مجید کیانپور با اشاره به موضوعات مطرح‌شده در رسانه‌ها درباره مخالف اعضای هیأت دولت با موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن و حذف این موضوع از لایحه مالیات بر فعالیت‌های اختلال زا، گفت: در رسانه‌ها آمده است که هیأت دولت در آخرین جلسات خود اقدام به حذف بخش مالیات بر عایدی سرمایه مسکن از لایحه مذکور کرده است، گفته می‌شود که هدف دولت از این اقدام، زمینه‌سازی برای رونق اقتصادی در بازار مسکن و جذب سرمایه در این بخش بوده است.

وام مسکن

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوعات اخیر در حالی مطرح‌شده که وزارت راه و شهرسازی و برخی دستگاه‌های دیگر راهکار مدیریت بازار مسکن را تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌دانستند.

درآمد هنگفت دلالان از تلاطم در معاملات بازار مسکن

وی با اشاره به تلاطمات بازار مسکن، گفت: کارشناسان یکی از عوامل تأثیرگذار در بروز تلاطم در بازار مسکن و افزایش قیمت ملک در دو سال اخیر را فعالیت دلالان و سوداگران بازار مسکن می‌دانند، افرادی که با معاملات گسترده، درآمدهای هنگفتی را کسب کرده‌اند.

تبدیل مسکن به کالای سرمایه‌ای؛ هجوم سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار خریدوفروش مسکن

کیانپور تصریح کرد: متأسفانه مسکن در کشور ما به یک کالاهای سرمایه‌ای تبدیل‌شده و این مسئله موجب هجوم سرمایه‌گذاران به این بازار شده است؛ ازاین‌رو هر فردی که سرمایه‌ای را به دست می‌آورد، در اولین گام اقدام به خرید مسکن جدیدی می‌کند، این در حالی است که مسکن از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تبدیل شود.

همچنین ببینید :
پیامدهای مخرب برنزه کردن پوست با استفاده از دستگاه در محیط‌های روبسته

مسکن باید به کالاهای مصرفی تبدیل شود/خرید مسکن نباید جذابیت اقتصادی داشته باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قطعاً سیاست‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و ساخت مسکن ترغیب شده و خرید مسکن جذابیت اقتصادی نداشته باشد، ازاین‌رو بهترین راه‌کار برای تحقق این مسئله، تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است.

دولت باید با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، راه را برای دلالان مسدود کند

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امیدوارم دولت با توجه به وضعیت کنونی بازار مسکن و احتمال تکرار اتفاقات سال‌های گذشته در این بازار، یک‌بار برای همیشه با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، راه را برای دلالان بازار مسکن مسدود کند.

  • منبع خبر : خانه ملت