با صدور کد و مجوز تأسیس (هنرستان هنرهای زیبا) در بروجرد راه‌اندازی می‌شود.

با صدور کد و مجوز تأسیس (هنرستان هنرهای زیبا) در بروجرد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش قلم لر، کد و مجوز تأسیس (هنرستان هنرهای زیبا) در بروجرد از سوی وزارت آموزش‌وپرورش صادر شد.

 با توجه به علاقه‌مندی دانش آموزان نسبت به رشته‌های مختلف هنری (هنرستان هنرهای زیبا و موسیقی) صدور کد و مجوز تأسیس هنرستان هنرهای زیبا در بروجرد راه‌اندازی می‌شود.

با پیگیری‌های محمد مهر افزون مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان بروجرد و تلاش و همکاری فرزاد درخشان ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد و کارشناسان آنان به ثمر نشست و کد و مجوز تأسیس (هنرستان هنرهای زیبای بروجرد) از سوی وزارت آموزش‌وپرورش دریافت شد.

تأسیس (هنرستان هنرهای زیبا) در شهر بروجرد و داشتن مفاخر و مشاهیر متعدد و شاخص کشوری در عرصه فرهنگی و هنری و حضور پررنگ دانش‌آموزانی که از این شهر در کسب رتبه‌های فرهنگی، هنری، علمی، جشنواره‌ها و المپیاد‌ها در سطح استانی و کشوری زبانزد عام و خاص هستند، نقطه عطفی در تاریخ هنر شهرستان بروجرد خواهد بود.

قابل‌ذکر است بیش از صدسال از عمر هنرستان‌های هنرهای زیبا در ایران می‌گذرد و تأسیس هنرستان هنرهای زیبا در سال ۱۲۹۷ به‌عنوان اولین هنرستان نه‌تنها در ایران بلکه در منطقه، نشانه فرهنگ، مدنیت و هنردوستی این مرزبوم است.

امید است هنرستان هنرهای زیبای بروجرد هرچند دیر آغاز بکار کرده، ولی خیلی زود بتواند در کشف استعدادهای بالقوه هنرجویان و نوجوانان و جوانان مستعد، باذوق و هنرمند بروجرد و به فعلیت رساندن آن، در بازیابی و معرفی جایگاه برجسته‌ی هنر بروجرد، قدم‌های بلندی بردارد.

همچنین ببینید :
پیامدهای مخرب برنزه کردن پوست با استفاده از دستگاه در محیط‌های روبسته
  • منبع خبر : روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان