در جامعه مرسوم شده که حضور میدانی پلیس موجب ایجاد امنیت می‌شود. یکی از راه‌‌های کاهش و پیشگیری از جرائم، حضور ملموس پلیس در سطح شهر است.

در جامعه مرسوم شده که حضور میدانی پلیس موجب ایجاد امنیت می‌شود.

یکی از راه‌‌های کاهش و پیشگیری از جرائم، حضور ملموس پلیس در سطح شهر است.

گاهی همین گشت‌های پلیسی موجب کشف جرم در صحنه می‌شود که در آنِ واحد برخورد لازم صورت می‎گیرد.

در سال‌های گذشته به موضوع افزایش گشت‌های پلیسی بخصوص گشت‌های موتوری توجه خاصی می‌شد بطوریکه اگر در یک کوچه چند دقیقه‌ای توقف می‌کردید امکان نداشت که صدای موتور گشت پلیس که از کنارتان عبور می‌کند به گوشتان نخورد.

پلیس خرم‌آباد اکنون که در فصل تابستان هستیم در اماکن پرترددی همچون اطراف دریاچه کیو که شبانه جمعیت زیادی از شهروندان را به خود می‌بیند، حضور پررنگی دارد و همین امر باعث شده که افراد متخلف، خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند و یا بعضاً با حرکات آکروباتیک و یا مسابقه‌ای برای سایر رانندگان خطر ایجاد می‌کنند تعدادشان به حداقل و یا صفر برسد.

اما نکته‌ای در این رابطه ضروریست و آن هم حضور محله محور پلیس است. یعنی گشت‌های خودرویی و موتوری پلیس در محله‌های مختلف سطح شهر گشت‌زنی بیشتری داشته باشند که عرصه بر متخلفین و مجرمین تنگ شود.

قطع به یقین وقتی پلیس در همه جا حضور فعال داشته باشد کمتر کسی جرات به خرج میدهد که تخلف و یا جرمی را مرتکب شود.

سردار کشکولی فرماندهی محترم سپاه استان نیز در اظهاراتی گفته‌ است که ((سپاه پشتیبان نیروی انتظامی بوده و هست‌)) ، لذا از ظرفیت بسیج هم برای این موضوع می‌توان استفاده مطلوبی نمود.

دادستان محترم خرم‌آباد با دستورات قضایی میتواند بکارگیری نیروهای بسیج را در این زمینه تقویت نماید که این دو دستگاه‌ به صورت هم‌پوشانی برای ارتقا امنیت در ابعاد مختلف همکاری داشته باشند.

هم‌پوشانی سپاه (بسیج) و ناجا در کنار سایر دستگاه‌های امنیتی برای خدمت به مردم و ارتقای امنیت امری ضروری است.

مصطفی باقری

  • نویسنده : مصطفی باقری