مدیرعامل توزیع برق لرستان گفت: ضریب نفوذ برق در لرستان از سایر دستگاه‌های خدمات رسان بالاتر است. به گزارش قلم لر، فریدون خودنیا در نشست خبری با خبرگزاری‌ها و پایگاه خبری اظهار داشت: در سال گذشته 23 میلیارد تومان از بدهی دستگاه‌های اجرایی را از طریق تهاتر تسویه کردیم.

مدیرعامل توزیع برق لرستان گفت: ضریب نفوذ برق در لرستان از سایر دستگاه‌های خدمات رسان بالاتر است.

به گزارش قلم لر، فریدون خودنیا در نشست خبری با خبرگزاری‌ها و پایگاه خبری اظهار داشت: در سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان از بدهی دستگاه‌های اجرایی را از طریق تهاتر تسویه کردیم.

وی بابیان اینکه شرکت توزیع برق لرستان به هیچ بانکی بدهی ندارد، افزود: تمامی بدهی وام‌های بانک‌های لرستان را پرداخت کردیم.

مدیرعامل توزیع برق لرستان به برق‌رسانی روستاهای استان اشاره کرد و گفت: هر روستایی که کد روستا داشته باشد و بالای ۵ خانوار باشد دارای برق هستند.

خودنیا ادامه داد: تعداد ۲ هزار ۷۲۰ روستا در لرستان دارای برق هستند و تعداد ۱۶۰ مورد آن طی ۳ سال گذشته انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه محرومیت‌زدایی را در دستور کارداریم، افزود: برق‌دار کردن روستاها موجب مهاجرت معکوس می‌شوند به‌طوری‌که یکی از روستاهای سلسله پس‌ازاینکه برق‌دار شد، تعداد خانوارهایش از ۳ با ۹ افزایش یافت.

مدیرعامل توزیع برق لرستان به برون‌سپاری در دستگاه توزیع برق استان اشاره کرد و گفت: عده‌ای می‌گوید خودنیا ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر را در اداره برق استخدام کرده و این در صورتی است که طی این مدت فقط ۲۱ نفر را استخدام کردیم.

خودنیا گفت: ما بجای استخدام یک مجوزی را تحت عنوان برون‌سپاری اخذ کردیم و از طریق پیمانکار یکسری از اموراتمان را به آن‌ها واگذار کردیم.

وی در بخشی از سخنان خود به راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی اشاره کرد و گفت: ما مجوزی تحت این عنوان که تا مرز ۱۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در خانه‌ها داشته باشیم.

همچنین ببینید :
تیم داوری شهرآورد ۱۰۳ پایتخت مشخص شد

مدیرعامل توزیع برق لرستان بابیان اینکه هر ۱۰ مترمربع یک کیلووات محاسبه می‌شود، خاطرنشان کرد: فعلاً ۶۴ نیروگاه خورشیدی در استان داریم که تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان بابت خرید برق آن‌ها نیز پرداخت کرده‌ایم.

خودنیا همچنین بابیان اینکه در سال ۹۱ شرکت توزیع برق لرستان ۲۶ درصد تلفات برق داشت، افزود: اکنون تلفات ما به ۹٫۵۵ درصد رسیده که از میانگین کشوری هم وضعیت بهتری داریم.

وی خاطرنشان کرد: رتبه شرکت توزیع برق استان از سال ۸۶ که رتبه ۳۴ بوده اکنون به ۱۲ رسیده است.

مدیرعامل توزیع برق لرستان در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه مطالبات وصولی به‌حساب خزانه دولت واریز می‌شود، بیان داشت: این پول برای یارانه‌هایی که ماهیانه به مردم پرداخت می‌شود به‌حساب خزانه واریز می‌گردد.

خودنیا همچنین به پرمصرف بودن برخی از ادارات استان اشاره کرد و گفت: این ادارات را شناسایی کرده‌ایم و به آن‌ها نیز اخطار داده‌ایم و درصورتی‌که صرفه‌جویی نکنند برق آن‌ها را قطع می‌کنیم.

وی در قسمتی دیگر از سخنان خود به نورپردازی خیابان شهدای خرم‌آباد پرداخت و گفت: این کار توسط شهرداری و با هماهنگی استانداری صورت گرفت.

مدیرعامل توزیع برق لرستان افزود: اکنون اگر این نورپردازی‌ها دچار معایبی شده‌اند آماده همکاری با شهرداری هستیم که آن‌ها را رفع عیب کنیم.

 

خبر و عکس: مصطفی باقری

 

 

 

گزارش تصویری: نشست خبری مدیرعامل توزیع برق لرستان با خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری

  • نویسنده : مصطفی باقری