فرماندار خرم‌آباد در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان خرم‌آباد از تصویب بالغ‌بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی شهرستان در سال جاری خبر داد.

فرماندار خرم‌آباد در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان خرم‌آباد از تصویب بالغ‌بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش قلم لر،  اسد عبداللهی در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان که پیش از ظهر دوشنبه برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری بالغ‌بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی شهرستان خرم‌آباد تصویب گردیده که این مبلغ ۲۱/۲ کل اعتبارات استان است.

وی ادامه داد: اعتبارات مذکور از سه محل نفت و گاز، توازن و تملک سرمایه به شهرستان اختصاص‌یافته و در سایر شاخص‌ها ازجمله اعتبارات سیل، تبصره ۱۹ قانون بودجه و… نیز سهم شهرستان در آینده نزدیک و پس از تخصیص کل اعتبار استان مشخص خواهد شد.

فرماندار خرم‌آباد تصریح کرد: اعتبارات شهرستان از این سه محل نسبت به سال گذشته ۲۰/۲ درصد افزایش داشته که جا دارد در این خصوص از نگاه ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به مرکز استان تشکر کنیم.

عبداللهی سپس ابراز داشت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ پروژه در سطح شهرستان وجود دارد که برخی از آن‌ها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و نیاز است که با تخصیص اعتبارات لازم به بهره‌برداری برسند.

فرماندار خرم‌آباد اذعان کرد: در این بخش به پروژه‌های حوزه عمران شهری، آب‌رسانی، فضاهای آموزشی و فرهنگی و به‌خصوص پروژه کتابخانه مرکزی شهرستان که هجده‌ساله شده به‌طور ویژه نگاه شده است.

وی در خصوص اعتبارات مرتبط باسیل، گفت: اعتبارات سیل در شهرستان‌های سیل‌زده با محوریت فرمانداری‌ها تخصیص داده خواهد شد.

عبداللهی در پایان تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به جذب اعتبارات ملی و ردیف‌های شناور بودجه که بخش عمده‌ای از اعتبارات استان را شامل می‌شود، پیگیری‌های لازم را از طریق وزارتخانه‌های متبوع به عمل‌آورند.

همچنین ببینید :
تیم داوری شهرآورد ۱۰۳ پایتخت مشخص شد

 

عکس: مصطفی باقری

  • نویسنده : سجاد شفیعی
  • منبع خبر : روابط عمومی فرمانداری خرم‌آباد