جلسه هماهنگی همایش سیل و پیامدهای آن به ریاست معاون استاندار و با حضور اعضای کمیته‌های این همایش در استانداری لرستان برگزار شد. مشروح این خبر تا ساعتی دیگر در قلم لر...

جلسه هماهنگی همایش سیل و پیامدهای آن به ریاست معاون استاندار و با حضور اعضای کمیته‌های این همایش در استانداری لرستان برگزار شد.

معاون توسعه منابع استانداری لرستان گفت: با برگزاری همایش ملی سیل و پیامدهای آن، تجارب کسب‌شده را در اختیار آیندگان قرار می‌دهیم.

به گزارش صاحب‌قلم، سید محمد موحد پور عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی سیل لرستان، اظهار داشت: در سیل ۱۲ فرودین افراد زیادی اعم از مردم و حاکمیت زحمات زیادی کشیدند و قسمتی از برگزاری این همایش برای تجلیل از این افراد است.

وی با بیان اینکه سیل لرستان تلفات جانی نداشته است، خاطرنشان ساخت: در این همایش برای آیندگان تجاربی را در قالب مستند برجای می‌گذاریم و در آن به نقاط ضعف و قوت نیز خواهیم پرداخت.

معاون توسعه منابع استانداری لرستان همچنین گفت: هرچقدر قصد داشتیم برای مستندسازی و الگوسازی، اقداماتی را انجام دهیم مستند خوبی در اختیار نداشتیم.

موحد پور افزود: باهدف آمادگی بیشتر دنبال همایش ملی سیلاب لرستان هستیم.

وی بیان داشت: در این همایش بایستی گفته شود که در لرستان سیل واقعی به وقوع پیوست اما در استان‌های دیگر فقط آب‌گرفتگی وجود داشت.

معاون توسعه منابع استانداری لرستان تصریح کرد: در مباحث مشاوره‌ای بایستی روی این موضوع که چگونه در آینده، سازه‌های اطمینان‌بخش بسازیم، کارکنیم.

موحدپور خاطرنشان کرد: بایستی متوجه شویم که کجای کار ایراد دارد که برخی از پل‌ها در سیل تخریب شد؟ کجای کار ایراد دارد که ارتباط ما چه تلفنی و چه جاده‌ای با پلدختر قطع شد؟ ما بایستی روی این موارد کارکنیم.

وی گفت: برای این همایش باید در سطح کشوری فراخوان بزنیم و ظرفیت‌های استان را نیز مطرح کنیم.

همچنین ببینید :
توقیف محموله ۲۵ تنی شکر قاچاق در لرستان

معاون توسعه منابع استانداری لرستان با بیان اینکه پیشنهاد برگزاری این همایش توسط یک موسسه فرهنگی بومی به ما داده شد، افزود: با عزم جدی بایستی پیگیری کنیم که کاری سودبخش و مؤثر در برگزاری این همایش انجام دهیم.

 

 

 

 

 

  • نویسنده : مصطفی باقری