هم‌زمان با روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، اسد عبداللهی فرماندار خرم‌آباد به همراه معاون اداره کل بهزیستی استان از مرکز جامع توان‌بخشی شبانه‌روزی معلولین ذهنی و جسمی سمر خرم‌آباد بازدید کرد.

هم‌زمان با روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، اسد عبداللهی فرماندار خرم‌آباد به همراه معاون اداره کل بهزیستی استان از مرکز جامع توان‌بخشی شبانه‌روزی معلولین ذهنی و جسمی سمر خرم‌آباد بازدید کرد.

به گزارش قلم لر، اسد عبداللهی عصر امروز و هم‌زمان با روز بهزیستی و تأمین اجتماعی به همراه لیلا طاهری، معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان لرستان و مریم فروزان فر کارشناس این معاونت، از مرکز جامع توان‌بخشی شبانه‌روزی معلولین ذهنی و جسمی سمر خرم‌آباد بازدید کرد.

فرماندار خرم‌آباد در جریان این بازدید ضمن تبریک فرارسیدن روز بهزیستی و تأمین اجتماعی به کارکنان این مرکز، گفت: بهزیستی حوزه خدمات گسترده‌ای دارد و خدمت‌رسانی به معلولین از مهم‌ترین کارکردهای این اداره کل است.

وی افزود: ازآنجاکه مراکز توان‌بخشی و نگهداری معلولین به‌صورت خصوصی فعالیت کرده و یارانه دولتی اختصاص‌یافته به این مراکز پاسخگوی نیاز آنان نیست، می‌توان از ظرفیت خیرین در این خصوص بهره گرفت.

عبداللهی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های این مراکز، تأمین داروهای تخصصی برای معلولین است که متأسفانه قیمت بسیار بالایی دارند و دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند در راستای تأمین برخی اقلام دارویی این مراکز مساعدت و همکاری داشته باشد.

طاهری، معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان نیز در ادامه ضمن تشکر از حضور فرماندار شهرستان خرم‌آباد در مرکز سمر، گفت: در این مرکز ۵۷ معلول ذهنی و جسمی نگهداری می‌شوند که کلیه خدمات تخصصی ازجمله توان‌بخشی، روان‌پزشکی، کار درمانگری و … به آنان ارائه می‌شود.

وی افزود: ازآنجاکه این مراکز به‌صورت خصوصی فعالیت می‌کنند، علاوه بر اعتبارات دولتی اختصاص‌یافته، نیازمند یاری هم استانی‌ها و هم‌وطنانی هستند که می‌توانند با کمک‌های خدا پسندانه خود، موجب افزایش کیفیت خدمات مراکز توان‌بخشی شوند.

همچنین ببینید :
تغییرِ معنادار با عزل عزتی! / انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

گفتنی است پس‌ازاین بازدید، با پیگیری‌های فرماندار خرم‌آباد و مساعدت جمعیت هلال‌احمر شهرستان زمینه اهداء مواد غذایی خشک و اقلام بهداشتی به این مرکز فراهم شد.

  • نویسنده : سجاد شفیعی
  • منبع خبر : روابط عمومی فرمانداری خرم‌آباد