سیل ۹ بهمن ۹۷ و ۱۲ فروردین ۹۸ خسارات زیادی به زیرساخت‌های شهری و روستایی، منازل مسکونی ، اماکن تجاری ، پل‌ها ، راه‌های ارتباطی و زمین‌های کشاورزی در استان و به‌ویژه در شهرهای پلدختر و معمولان وارد کرد .

سیل ۹ بهمن ۹۷ و ۱۲ فروردین ۹۸ خسارات زیادی به زیرساخت‌های شهری و روستایی، منازل مسکونی ، اماکن تجاری ، پل‌ها ، راه‌های ارتباطی و زمین‌های کشاورزی در استان و به‌ویژه در شهرهای پلدختر و معمولان وارد کرد.

در سیلاب ۹ بهمن ۹۷ در مناطق مرکزی شهر خرم‌آباد پل در حال ساخت عامل اصلی بالا آمدن سطح رودخانه خرم‌آباد بود که این سیل ضمن آسیب زدن به معابر و تأسیسات مجاور رودخانه، آب گل‌آلود را وارد منازل و بسیاری از واحدهای تجاری در مناطقی مانند خیابان مطهری وارد کرد.

متأسفانه سیل خرم‌آباد و خسارت‌های ناشی از آن تحت تأثیر سیل ویرانگر پلدختر قرار گرفت و در توزیع امکانات و اعتبارات مورد بی‌مهری مسئولین قرار گرفت.

در این سیل بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های شهری خرم‌آباد وارد شد که تاکنون هیچ کمکی به شهرداری خرم‌آباد برای جبران خسارات وارده نشده است.

اوج بی‌مهری در برخورد باسیل زدگان مربوط به واحدهای تجاری خیابان مطهری خرم‌آباد است که مسئولان استان با  بهانه واهی نداشتن بیمه حوادث از پرداخت خسارت به این واحدهای تجاری سرباز زدند و این در حالی است که در پلدختر و سایر استان‌های سیل‌زده همچون مازندران و گلستان به‌تمامی واحدهای تجاری خسارت‌دیده تسهیلات و کمک بلاعوض پرداخت‌شده است.

امید است استاندار محترم ترتیبی اتخاذ نمایند که هرچه سریع‌تر خسارت وارده به سیل‌زدگان  شهرستان خرم‌آباد بخصوص واحدهای تجاری همچون دیگر شهرهای استان جبران و پرداخت شود.

 

—————————————————————————————————-

توضیح:

مطالب ارسالی دیدگاه قلم لر نیستند اما مطابق فلسفه‌ی رسانه بی‌طرف آماده انتشار مطالب و نوشته‌ها در این خصوص و سایر موضوعات دیگر به‌شرط رعایت قوانین مطبوعات هستیم.

 

  • نویسنده : محمدرضا گودرزی