مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از اقدامات ویژه فرهنگی، آموزشی و زیست‌محیطی این اداره کل در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور (دختر و پسر) که در خرم‌آباد در حال برگزاری است خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از اقدامات ویژه فرهنگی، آموزشی و زیست‌محیطی این اداره کل در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور (دختر و پسر) که در خرم‌آباد در حال برگزاری است خبر داد.

به گزارش قلم لر، مهرداد فتحی بیرانوند در این خصوص اظهار داشت: با توجه به نقش فرهنگ‌سازی و آموزش در حفاظت از محیط‌زیست و تأثیرگذاری ورزشکاران به‌عنوان سفیران سلامت جامعه در اشاعه فرهنگ زیست‌محیطی، این اداره کل با حضور فعال، اقدام به تبلیغات زیست‌محیطی گسترده، تهیه و توزیع بیش از هزار بسته فرهنگی و آموزشی (شامل کتابچه، بروشور، سی دی، پوستر، کیسه‌های پارچه‌ای با شعارهای زیست‌محیطی و …) در بین ورزشکاران حاضر در این مسابقات نمود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان افزود: با برگزاری جلسات کارشناسی با مسئولین اداره کل ورزش و جوانان و هیئت دوومیدانی استان نسبت به برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثر فرهنگی و آموزشی در راستای استفاده از ظرفیت به وجود آمده جهت اشاعه فرهنگ ریست محیطی در بین ورزشکارانی که از سراسر ایران به این استان خواهند آمد تبادل‌نظر صورت گرفت و در این خصوص اقدامات خوبی جهت ترویج فرهنگ زیست‌محیطی توسط اداره کل محیط‌زیست، هیئت دوومیدانی، ورزشکاران و انجمن‌های زیست‌محیطی و ورزشی استان لرستان به عمل آمد.

فتحی با اشاره به اثرات محیط‌زیست بر چرخه زندگی انسان‌ها اظهار داشت: باید این واقعیت را بپذیریم که محیط‌زیست در تمام فعل‌وانفعالات عصر حاضر نقش بسزایی دارد و ورزش هم از این قاعده مستثنی است.

فتحی با اشاره بر نقش جوانان و ورزشکاران در سلامت جامعه گفت: پیوند محیط‌زیست و ورزش به‌عنوان شاخص‌های سلامت اجتماعی در جامعه می‌تواند بسیار راه گشا و مؤثر باشد.

همچنین ببینید :
لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند‌؟

ایشان محیط‌زیست سالم را بستر انجام فعالیت‌های ورزشی دانست و عنوان داشت: انجام فعالیت‌های ورزشی در محیط‌زیست سالم و مناسب می‌تواند بیشترین بازدهی و کارایی را داشته باشد.

فتحی گفت: عوامل آموزش، پژوهش و فرهنگ‌سازی در توسعه فرهنگ محیط‌زیست در بین ورزشکاران تأثیرگذار است و می‌بایست به‌عنوان اولویت‌های اصلی توسعه فرهنگ محیط‌زیست در ورزش مدنظر قرار گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان ضمن قدردانی از همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیأت دوومیدانی استان لرستان، بر استفاده از ظرفیت بالای ورزشکاران تأکید نمود و بیان داشت: مسابقات ورزشی و محیط‌های ورزشی رویدادها و مکان‌های مناسبی برای آموزش و فرهنگ‌سازی درزمینهٔ مباحث زیست‌محیطی هستند.

لازم به ذکر است مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور در رده جوانان (دختر و پسر) با حضور ورزشکارانی از سراسر کشور از ۱۶ لغایت ۲۱ تیرماه در مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد در حال برگزاری است.

  • نویسنده : نبی حسنوند