مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ضمن ‌هشدار به فعالیت تورهای گردشگری بدون مجوز در استان، گفت: فعالیت این تورها غیرقانونی است و مردم نباید به این تورها اعتماد کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ضمن ‌هشدار به فعالیت تورهای گردشگری بدون مجوز در استان، گفت: فعالیت این تورها غیرقانونی است و مردم نباید به این تورها اعتماد کنند.

به گزارش قلم لر، سید امین قاسمی با تأکید بر لزوم برخورد صریح و جدی با برهم زنندگان هنجارهای اجتماعی در اماکن گردشگری و تفریحی استان، اظهار کرد: مردم به تورهای گردشگری بدون مجوز اعتماد نکنند چراکه فعالیت این تورها قانونی نیست.

وی مباحث گردشگری را فرا بخشی دانست و افزود: گردشگری می‌تواند درآمدهای ویژه‌ای را برای استان به‌دنبال داشته باشد.‌

قاسمی با اشاره به این‌که در کشور ما به‌خاطر اعتقادات دینی باید رعایت شئونات اسلامی به‌طور خاص انجام گیرد ادامه داد: در این راستا کنترل‌های ویژه‌ای در مناطق گردشگری صورت می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با اشاره به این‌که در همین راستا این اداره کل بر فعالیت‌ تورهای مجوز دار کنترل و نظارت دارد اظهار داشت: برخی سفره‌خانه‌های سنتی به اسم سنتی هستند اما شرایط سنتی بودن را ندارند لذا می‌طلبد دادستان با این‌گونه موارد برخورد کند.

قاسمی بر توجه بیشتر به رعایت حجاب در مراکز تفریحی تأکید کرد و یادآور شد: با تأسیسات گردشگری فاقد مجوز و یا مجوز داری که شئونات را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه در آبشار بیشه حضور نیروی انتظامی و سپاه موجب تأمین امنیت شده افزود: با توجه به اینکه در خیلی از اماکن این امکان وجود ندارد اما در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان منعقدشده است.

وی در پایان گفت: انتظار داریم تا دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های ویژه و فرهنگی خاص خود را در بناهای تاریخی برگزار کنند که در این راستا نیز آماده هرگونه تعامل با دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

  • نویسنده : یعقوب دالوند