مدیرکل‌ زندان‌های لرستان گفت: در سال ۹۷ تعداد ۲۶۶ زندانی توسط ستاد دیه زندانیان آزاد شدند.

مدیرکل‌ زندان‌های لرستان گفت: در سال ۹۷ تعداد ۲۶۶ زندانی توسط ستاد دیه زندانیان آزاد شدند.
به گزارش صاحب‌قلم، رضا محمدی‌اصل در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این خبر افزود: از این تعداد ۱۷۲ نفر بدهی مالی، ۶۳ نفر مهریه و ۵ نفر نفقه بوده‌اند که جمع بدهی آن‌ها ۴۶ میلیارد تومان است.
وی افزود: از این مبلغ ۲۶ میلیارد تومان رضایت بوده و مابقی آن از طریق کمک بلاعوض و تسهیلات بوده است.
مدیرکل زندان‌های لرستان همچنین با بیان اینکه ۵۵۰ نفر مددجو در شهرداری‌ها، نواحی صنعتی، منابع طبیعی و… کار می‌کنند، خاطر نشان کرد: این افراد ماهیانه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هم حقوق دریافت میکنند و این افراد کسانی هستند که بدهی مالی و جرائم غیرعمد داشته‌اند که با دستور قضایی در این مراکز فعالیت دارند و هفته‌ای یکبار خود را به زندان معرفی میکنند.
محمدی‌اصل با بیان اینکه زندان‌های استان در سنوات قبل فضاهای ساختمانی مناسبی نداشتند‌، اظهار داشت: در یکسال گذشته فعالیت‌های عمرانی مطلوبی در این رابطه صورت گرفته است.
وی یکی از دغدغه‌های جامعه و مسوولین را ورود اشیا و مواد مخدر به زندان برشمرد و گفت: زندان مرکزی و پارسیلون خرم‌آباد به دستگاه گیت ایکس ری مجهز شدند و هر کسی (چه زندانی و چه کارکنان) بخواهد وارد زندان شود مورد بررسی قرار میگیرند.
مدیرکل زندان‌های لرستان همچنین اظهار داشت: تمام آسایشگاه پرسنل وظیفه و کادر در زندان‌های مرکز استان جداسازی و نوسازی شده است.
محمدی‌اصل افزود: در زندان مرکزی ۴ بند جدید با ظرفیت هر بند ۲۰۰ نفر راه‌اندازی کردیم.
وی گفت: در زندان دورود هم یک بند جدید را با ظرفیت ۲۵۰ عملیات اجرایی آن را آغاز کردیم.
مدیرکل زندان‌های لرستان به فرسودگی زندان الیگودرز اشاره کرد و گفت: این زندان دارای ۴۰۰ زندانی است که با دستور دادستان ۲۰۰ نفر آن را به دورود منتقل کردیم.
محمدی‌اصل خاطر نشان ساخت: زندان جدید الیگودرز در مساحتی حدود ۱۵ هکتار با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شده‌ است.
وی در بحث وضعیت غذایی زندانیان نیز، تصریح کرد: کیفیت غذای زندان‌های لرستان در حد مهمان‌سراهای سطح شهر است.
مدیرکل زندان‌های لرستان همچنین به هوشمندی‌سازی تلفن زندان‌ها اشاره کرد و گفت: کارت‌های اعتباری تلفنی برای زندانیان در نظر گرفته شده و هر زندانی با اعلام ۵ شماره تلفن فقط می‌تواند با این شماره‌ها تماس بگیرد و این باعث کاهش کلاهبرداری‌ها و سایر انحرافات می‌شود.
محمدی‌اصل به انتقال بازداشتگاه موقت خرم‌آباد به زندان مرکزی اشاره کرد و گفت: وجود بازداشتگاه موقت در یکی از محلات خرم‌آباد موجب نارضایتی اهالی گردیده بود که ما آن را سریعاً منتقل کردیم.
وی همچنین به راه‌اندازی سالن ملاقات در زندان مرکزی خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: این سالن بسیار زیبا و دارای آب‌نما و… موجب روحیه خانواده‌ها در زمان ملاقات با زندانی است.
مدیرکل زندان‌های لرستان به راه‌اندازی سالن ورزشی در کانون اصلاح و تربیت خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: این سالن بسیار زیبا و مجهز و شاید از خیلی از سالن‌های ورزشی سطح شهر بهتر و مطلوب‌تر باشد.
محمدی‌اصل گفت: فاضلاب زندان مرکزی خرم‌آباد به زودی مشکلات آن حل می‌شود و ما پیمانکار آن را هم گرفته‌ایم که کا را شروع کند.
وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: زندانی سیاسی در زندان‌های لرستان نداریم.
مدیرکل زندان‌های لرستان همچنین اظهار داشت: اگر اداره‌کل بهزیستی برای اشتغال بانوان زندانی جرائم غیرعمد اعلام آمادگی کند ما نیز آمادگی داریم که آن‌ها را در اختیار بهزیستی قرار دهیم.

همچنین ببینید :
پیامدهای مخرب برنزه کردن پوست با استفاده از دستگاه در محیط‌های روبسته
  • نویسنده : مصطفی باقری