نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: کسانی که قوانین شهرداری‌ها را رعایت نمی‌کنند، به حقوق مردم تجاوز کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: کسانی که قوانین شهرداری‌ها را رعایت نمی‌کنند، به حقوق مردم تجاوز کرده‌اند.

به گزارش صاحب قلم لرستان، آیت‌الله میرعمادی در دیدار با کارکنان شهرداری خرم‌آباد، اظهار داشت: شهرداری‌ها وقتس میتوانند موفق باشند که مردم مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهر بدون مشارکت مردم اموراتش پیش نمیرود، افزود: شهرداری یک نهاد حاکمیتی است که با مشارکت مردم خدمات‌رسانی میکند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه عمران شهری به پرداخت عوارض بستگی دارد، خاطر نشان کرد: این موضوع بایستی به‌صورت جدی مد نظر باشد که مردم همکاری و مشارکت در این زمینه داشته باشند.

آیت‌الله میرعمادی یکی از اصول شهرداری‌ها را معماری شهری عنوان کرد و گفت: این موضوع متوجه کارشناسان و مهندسان است که باید طرح جامع تفصیلی خرم‌آباد را تهیه، ابلاغ و اجرا کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود بدون نقشه جامع عمل شود، افزود: مجموعه کارشناسان و مهندسان باید طرح‌های خود را ارائه دهند که شاهد ساختمان‌های ناموزون که چهره‌ شهر را برهم زده‌اند، نباشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه به‌طور مثال یک پیاده‌رو یک متر است و یک پیاده‌رو دو متر، خاطر نشان کرد: در این زمینه یا مردم رعایت نکرده‌اند و یا شهرداری‌ها نظارت کافی را نداشته‌اند.

آیت‌الله میرعمادی گفت: اینکه شهر به کدام سمت کشیده می‌شود و خیابان‌ها بایستی به چه صورت باشد در طرح جامعی بایستی آورده شود.

وی بیان داشت: وقتی یک محله فضای‌سبز و مسجد ندارد علتش نبود طرح جامع و برنامه‌ریزی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه بایستی با بکار‌گیری تعقل و تفکر به امورات شهری رسیدگی شود، اظهار داشت: بایستی از سیل درس عبرت بگیریم، خانه‌هایی که مستحکم بوده و خراب نشده و خانه‌هایی که مستحکم نبوده و تخریب شده، پلها، سازه‌ها و… به همین ترتیب، اینها درس عبرت است.

همچنین ببینید :
ثبت همزمان تصویر ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

آیت‌الله میرعمادی در ادامه به اهمیت زیباسازی شهری اشاره کرد و گفت: در شرایط امروزه جامعه با وجود آپارتمان‌ها، افزایش وسایل نقلیه و… نیاز به طراوت و روحیه داریم لذا حفظ فضای سبز یک امر ضروری است.

وی با بیان اینکه کسی حق ندارد روی فضای سبز معامله بکند، افزود: نباید در فضای سبز تعدی و واگذاری صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین به فروانی آب در خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: چرا از آب خرم‌آباد استفاده نکرده‌ایم؟ چقدر از این آب برای زیباسازی شهر استفاده شده است؟

آیت‌الله میرعمادی گفت: در یک منطقه کویری با یک لوله آبشار درست میکنند و زیبایی ایجاد می‌نمایند.

وی بیان داشت: میتوان با برنامه‌ریزی از این ظرفیت مهم برای زیباسازی شهر استفاده کرد.

مصطفی باقری / صاحب‌قلم

  • نویسنده : مصطفی باقری