معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: تخصیص آب تمام مشکلات لرستان را حل می‌کند. به گزارش صاحب‌قلم، احمد مرادپور عصر یکشنبه در جلسه پرسش و پاسخ با انجمن دانش‌آموختگان خرم‌آباد که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اگر تمامی سدهای لرستان هم به بهره‌برداری برسند حجم آن‌ها حدود ۳۸۰ میلیون مترمکعب است […]

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: تخصیص آب تمام مشکلات لرستان را حل می‌کند.

به گزارش صاحب‌قلم، احمد مرادپور عصر یکشنبه در جلسه پرسش و پاسخ با انجمن دانش‌آموختگان خرم‌آباد که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اگر تمامی سدهای لرستان هم به بهره‌برداری برسند حجم آن‌ها حدود ۳۸۰ میلیون مترمکعب است و این در صورتی است که ما می‌توانیم ۳ میلیارد مترمکعب آب برداشت کنیم.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب دستور داده‌اند که مبلغی از صندوق ذخیره توسعه ملی برای موضوع آبخیزداری تخصیص یابد، افزود: به استان لرستان مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اختصاص‌یافته اما این مبلغ کافی نیست.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به اینکه سیل لرستان با خوزستان و گلستان تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: در این دو استان آب‌گرفتگی به وجود آمد اما در لرستان سیل واقعی همه‌چیز را با خورد برد!

مرادپور در پاسخ به سؤالی پیرامون حواشی فرماندار پلدختر، اظهار داشت: درخواست عزل فرماندار پلدختر را خودم دادم! مردم گفتند حضور ندارد و من به استاندار پیشنهاد عزل او را دادم.

وی تصریح کرد: در روزهای نخست بحران سیل در پلدختر، ما در آموزش‌وپرورش مستقر شدیم و به فرماندار گفتیم که برای پیگیری امورات به اینجا بیاید اما زمانی که با او تماس گرفتیم به ما گفت که نمی‌آیم و به شما هم ارتباطی ندارد!

معاون عمرانی استاندار لرستان ادامه داد: من به ایشان گفتم نماینده تام‌الاختیار استاندار هستم و به نظر من شما دیگر فرماندار نیستی! در همان لحظه آقای کاظمی گوشی را از فرماندار گرفت و گفت که چند دقیقه به دانشگاه آزاد بیایید اگر فضای اینجا مناسب نبود به آموزش‌وپرورش می‌رویم.

مرادپور با بیان اینکه ما برای مدیریت بحران نیاز به فضای مناسب، تلفن، فکس، سالن جلسه و… داشتیم، افزود: باوجوداینکه نماینده تمامی دستگاه‌ها و فرماندهان ارشد نظامی در آنجا حضور داشتند آقای فرماندار گفت که بر روی زمین بنشینید و خاکی باشید!

وی با بیان اینکه ایشان تا یک هفته از اتاقش بیرون نرفت، افزود: ما در کنار مردم هم مصائب را تحمل کردیم و حواشی هم داشتیم اما بازهم مردم تشکر می‌کردند.

همچنین ببینید :
تغییرِ معنادار با عزل عزتی! / انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش لرستان

معاون عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه منکر زحمات فرماندار نیستیم اما تمام‌کارها وظیفه‌اش بوده، خاطرنشان کرد: همان لحظات اول پیشنهاد عزل را دادم اما استاندار گفت اکنون موقعیت عزل نیست چون در بحران هستیم.

مرادپور با بیان اینکه فرماندار گفت که نمی‌شود چادرها را جمع کنیم، تصریح کرد: اما ما چادرها را جمع کردیم و به مردم قول دادیم مشکل آن‌ها را حل می‌کنیم.

وی گفت: این کارها را فرماندار هم می‌توانست حل کند اما وقتی ضعف‌هایی وجود دارد از نیرو کمکی استفاده می‌شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان بیان داشت: کلیپی در فضای مجازی پخش کردند که مرادپور در جریان سیل حضور ندارد اما فرماندار در اتاق بود و من در کنار مردم!

مرادپور در ادامه با تأکید بر اینکه بحران نیاز به وزارتخانه دارد، خاطرنشان کرد: در بحث بحران مشکلات زیادی داریم و زیرساخت‌هایمان دارای مشکل هستند.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه از شهرداری‌ها در زمان سیل راضی هستم، افزود: اما پس از سیل و بحران از هیچ شهرداری راضی نیستم.

معاون عمرانی استاندار لرستان در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص اینکه شهرداری‌ها میگویند که دولت برای بازسازی خسارت‌های سیل هیچ‌گونه کمک مالی به شهرداری نشده است، افزود: اعتباراتی برای زیرساخت‌ها در نظر گرفته‌ایم و به شهرداری‌ها گفته‌ایم که پیمانکاران خود را انتخاب کنند.

مرادپور ادامه داد: شهرداری‌ها بایستی کار بازسازی را آغاز کنند اما ممکن است اعتبارات یک ماه دیگر تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه شهردار باید ریسک‌پذیر باشد، تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرهای استان باید در این زمینه همکاری کنند و مجوزهای لازم را به شهرداری‌ها بدهند.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به اینکه مبلغ بسیار خوبی برای بازسازی زیرساخت‌های شهرهای سیل‌زده در نظر گرفته‌شده، افزود: ما در ستاد بحران و کارگروه‌های مختلف مجوزهای لازم را داده‌ایم که شهرداری‌ها کار را شروع کنند اما چنانچه دیر اقدام کنند و به فصول زمستان و بارش‌ها نزدیک شویم، کار کردن سخت می‌شود.

 

مصطفی باقری / صاحب قلم