دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: قوانین مبارزه با مواد مخدر در کشور بازدارنده نیست. به گزارش خبرنگار صاحب‌قلم، مجتبی بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری یک تن و ۳۵۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط دستگاه‌های […]

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: قوانین مبارزه با مواد مخدر در کشور بازدارنده نیست.

به گزارش خبرنگار صاحب‌قلم، مجتبی بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری یک تن و ۳۵۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط دستگاه‌های مقابله‌کننده در استان کشف‌شده است.

وی با بیان اینکه در این رابطه ۶۸۵ نفر به جرم تهیه، توزیع و قاچاق مواد مخدر توسط ناجا، اداره کل اطلاعات و معاونت اطلاعات سپاه دستگیرشده‌اند، افزود: طی ۲ ماهه سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۳ باند در استان متلاشی‌شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان همچنین گفت: در سال ۱۳۹۷ میزان ۸ تن و ۴۳۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف‌شده و در این رابطه ۳ هزار و ۵۲۰ نفر دستگیرشده‌اند.

بیرانوند گفت: در استان لرستان ۱۴۱ مرکز ترک اعتیادداریم که ۱۳۰ مورد آن خصوصی و ۱۱ مورد آن دولتی است.

وی از نصب و راه‌اندازی گیت ایکس ری در زندان مرکزی و پارسیلون خرم‌آباد خبر داد و گفت: در ورودی زندان این گیت را با همکاری اداره کل زندان‌ها نصب‌کرده‌ایم و در این رابطه علاوه بر اینکه کشفیاتی مواد مخدر داشته‌ایم بلکه (از این طریق) ورود مواد مخدر را به زندان صفر کرده‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه نیروی انتظامی به‌عنوان وظیفه ذاتی خود پاک‌سازی مناطق آلوده را همواره در دستور کار دارد، افزود: این کار به‌طور منظم انجام می‌شود لذا گاهی با کشفیات مواجه می‌شوند و گاهی نیز نمی‌شوند.

همچنین ببینید :
پویش نذر خون شب‌های قدر در لرستان اجرا می‌شود

بیرانوند به برگزاری ۶ مرحله مزایده خودروهای توقیفی اشاره کرد و گفت: از محل فروش این خودروها مبلغ ۳ میلیارد تومان به‌حساب خزانه دولت واریزشده است.

وی با بیان اینکه بیشترین کشف مواد مخدر در استان توسط نیروی انتظامی صورت می‌گیرد، افزود: اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه نیز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان خاطرنشان کرد: اداره کل اطلاعات استان لرستان در بین ۳۱ استان کشور درزمینهٔ مقابله و ضربه زدن به کیس های مواد مخدر رتبه دوم کشور را دارد.

بیرانوند همچنین درزمینهٔ شیوع مواد مخدر در استان گفت: قبلاً رتبه تک‌رقمی در استان داشتیم که اکنون رتبه ما دورقمی شده است.

وی کاهش سن درزمینهٔ اعتیاد را پذیرفت و اظهار داشت: در لرستان سن اعتیاد به ۲۴ سال رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان در بخشی از سخنان خود در پاسخ به این سؤال که در برخی مناطق صعب‌العبور اقدام به کشت خشخاش می‌نمایند، افزود: چنین گزارشی برای ما ارسال نشده است! دستگاه‌های مقابله‌ای ما با پهباد تمامی نقاط استان را پایش می‌کنند و در صورت رؤیت به‌سرعت برخورد می‌کنند.

بیرانوند اقتدار دستگاه‌های امنیتی استان را درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر را این‌گونه بیان کرد: ۵۰ درصد کیس‌های مواد مخدر را در خارج از استان ضربه می‌زنیم که این موضوع شاهد اشراف اطلاعاتی و امنیتی دستگاه‌های مقابله‌ای حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

خبر و عکس: مصطفی باقری