مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان گفت: طرح بخشودگی جرائم تا ۱۳ شهریور ادامه دارد. به گزارش خبرنگار صاحب‌قلم علی جهانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل تأمین اجتماعی استان لرستان از کارفرمایان بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان طلب دارد لذا طرح بخشودگی جرائم فرصت خوبی برای پرداخت بدهی‌های کارفرمایان است وی […]

مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان گفت: طرح بخشودگی جرائم تا ۱۳ شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار صاحب‌قلم علی جهانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل تأمین اجتماعی استان لرستان از کارفرمایان بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان طلب دارد لذا طرح بخشودگی جرائم فرصت خوبی برای پرداخت بدهی‌های کارفرمایان است

وی با بیان اینکه مبلغ ۸۰۰ میلیارد بدهی مربوط به بازه بیش از ۲۰ سال است، افزود: بیشترین بدهی این رقم از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ به وجود آمده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان گفت: بیشترین بدهی‌های بیمه‌ای مربوط به شهرداری‌هاست و شرکت پارسیلون سامان کاشی و یخچال سازی در رده‌های بعدی بدهی‌های سنگین تأمین اجتماعی می‌باشند.

جهانی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار کارگاه بدهکار در استان داریم، افزود: اگر این تعداد به پرداخت جرائم بیمه‌ای خود اقدام بکنند، ۳۰۰ میلیارد از رقم فوق کسر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم پرداخت، از اهرم‌های قانونی که شامل بازداشت اموال و… می‌شود استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه بدون شک تأمین اجتماعی در حیات جامعه نقش اساسی دارد، خاطرنشان کرد: در لرستان هزینه‌های ما ۱۰۰ درصد و درآمدهایمان ۶۰ درصد می‌باشد.

جهانی به مشکلات منابع و مصارف تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر که بسیاری از کارگران از کار بیکار شدند، ما نسبت به برقراری ۵۰۰ نفر بیمه بیکاری اقدام و آن را برقرار کردیم.

وی همچنین به مشاغل سخت و زیان‌آور نیز اشاره کرد و گفت: کارگاه‌ها بایستی با استانداردسازی صفت سخت و زیان‌آور آن را از بین ببرند اما از این قانون اصلاً استفاده‌نشده و فقط از بازنشستگی آن استفاده می‌شود.

همچنین ببینید :
پیامدهای مخرب برنزه کردن پوست با استفاده از دستگاه در محیط‌های روبسته

مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان به سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری نیز اشاره کرد و گفت: این عرصه فشارهای روحی و روانی زیادی دارد و با توجه به رسالت یک خبرنگار که در معرض آسیب‌های روحی و روانی است به همین دلیل این شغل را سخت و زیان‌آور تعیین کرده‌اند.

جهانی تصریح کرد: در استان لرستان حدود ۲ هزار نفر از رسانه شرایط پوشش بیمه‌ای دارند اما فقط ۱۰ درصد توانستند از آن استفاده کنند.

وی تأکید کرد: همه خبرنگاران بایستی بیمه شوند و ما این مطالبه جدی را دنبال می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات غیرحضوری الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ نوع خدمت را به‌صورت الکترونیکی به جامعه هدف خود ارائه می‌دهیم اما پذیرش تکنولوژی برای برخی افراد با کندی و نارضایتی انجام می‌شود و گاهی اثربخشی لازم را نداشته اما این خدمات برای تسهیل جامعه هدف سازمان بهزیستی در حال خدمت‌رسانی است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان همچنین گفت: به دنبال حذف دفترچه‌های کاغذی هستیم چراکه علاوه بر هزینه‌های سنگین سوءاستفاده‌ها و انحرافاتی را هم در این زمینه‌داریم.

 

خبر و عکس: مصطفی باقری